Show simple item record

dc.contributor.advisorCavlak, Uğur
dc.contributor.authorPekçetin, Emel
dc.date.accessioned2020-12-10T09:28:13Z
dc.date.available2020-12-10T09:28:13Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/232413
dc.description.abstractÖZET Zihinsel engelli çocuklarda gross motor fonksiyon ve motor performansın değerlendirilmesi amacıyla yapılan bu çalışmada Denizli ilinde bulunan Güzelyurt Eğitim Uygulama Okulu ve İş Eğitim Merkezi ile Çamlık İlköğretim Okulu ve Mesleki Eğitim Merkezi'nde eğitim gören 34 zihinsel engelli olgu üzerinde 8 değişik fiziksel uygunluk ve motor yeterlilik testi içeren The Brochport Physical Fitness Test Manual testi ile GMFM testi uygulanmış ve sonuçlar literatürle karşılaşbntmıştır. Araştırmaya alınan olgular zeka seviyelerine göre Grup I ( Eğitilebilir Zihinsel Engelliler ) ve Grup II ( öğretilebilir Zihinsel Engelliler ) olmak üzere 2 gruba ayrılmışlardır. Olguların 111 kız ( % 32,35 ) 23'ü erkektir ( %67,64 ). Araştırmanın sonunda gruplar arasındaki fark pacer testi ile gastrocnemius kası skinfold deri kıvrım kalınlığı ölçümünde istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur ( p<0,05 ). Triseps kası skinfold deri kıvrım kalınlığı ölçümü, kavrama kuvveti, modifıye mekik, gövde ekstansiyonu ve otur-uzan ( sağ taraf ve sol taraf ) testlerinde istatistiksel olarak fark bulunamamıştır (p> 0,05). Araştırmamızdan elde edilen sonuçlar doğrultusunda zihinsel engelli çocuklarda eğitim programlarının, fiziksel uygunluk ve motor performansın değerlendirilmesiyle elde edilen verilere dayanılarak düzenlenmesi yararlı olacaktır. 37
dc.description.abstractÖZET Zihinsel engelli çocuklarda gross motor fonksiyon ve motor performansın değerlendirilmesi amacıyla yapılan bu çalışmada Denizli ilinde bulunan Güzelyurt Eğitim Uygulama Okulu ve İş Eğitim Merkezi ile Çamlık İlköğretim Okulu ve Mesleki Eğitim Merkezi'nde eğitim gören 34 zihinsel engelli olgu üzerinde 8 değişik fiziksel uygunluk ve motor yeterlilik testi içeren The Brochport Physical Fitness Test Manual testi ile GMFM testi uygulanmış ve sonuçlar literatürle karşılaşltırılmıştır. Araştırmaya alınan olgular zeka seviyelerine göre Grup I ( Eğitilebilir Zihinsel Engelliler ) ve Grup II ( öğretilebilir Zihinsel Engelliler ) olmak üzere 2 gruba ayrılmışlardır. Olguların 111 kız ( % 32,35 ) 23'ü erkektir ( %67,64 ). Araştırmanın sonunda gruplar arasındaki fark pacer testi ile gastrocnemius kası skinfold deri kıvrım kalınlığı ölçümünde istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur ( p<0,05 ). Triseps kası skinfold deri kıvrım kalınlığı ölçümü, kavrama kuvveti, modifıye mekik, gövde ekstansiyonu ve otur-uzan ( sağ taraf ve sol taraf ) testlerinde istatistiksel olarak fark bulunamamıştır (p> 0,05). Araştırmamızdan elde edilen sonuçlar doğrultusunda zihinsel engelli çocuklarda eğitim programlarının, fiziksel uygunluk ve motor performansın değerlendirilmesiyle elde edilen verilere dayanılarak düzenlenmesi yararlı olacaktır. 37en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFiziksel Tıp ve Rehabilitasyontr_TR
dc.subjectPhysical Medicine and Rehabilitationen_US
dc.titleZihinsel engelli çocuklarda gross motor fonksiyon ve motor performansın değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFizik Tedavi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid143208
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid138425
dc.description.pages47
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess