A model of valet parking
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde, şehir merkezinin dışında kalan alışveriş merkezlerindeki ücretsiz otopark veücretli vale park uygulamasının ortaya çıkışı ve açıklamaları incelenmektedir. Müşterilerinalışveriş merkezinde satılan ürünlere farklı değer biçmeleri, farklı zenginlik seviyeleri ve vale park kullanmaktan elde edilen fayda; vale parkın ortaya çıkışı için sunulabilecek açıklamalardır.Bu saydığımız nedenlerden, modelde ilk ikisine odaklanıyoruz. Bu açıklamalarıkullanarak müşterilerin park kararlarını ve alışveriş merkezlerinin fiyat stratejilerini açıklıyoruz.Modelde kullandığımız çeşitle değişkenlere (otopark masrafı, vale masrafı, vale parkkullanmaktan alınan fayda) bağlı olarak farklı rejimler oluşabilir. Bunlar bütün müşterilere sadece otopark sunulan, sadece vale park hizmeti sunulan, ya da müşteriler kategorize edilerek bir kısma vale park, diğerine otopark sunulan ve hatta bazı durumlarda fiyatları iyice artırarak belli müşterilerin alışveriş merkezine gelmemesini sağlayan rejimlerdir.Anahtar Kelimeler: Alı¸sveri¸s Merkezi; Banliyö; Park Bütçesi; Park Ücreti; Vale Park. This thesis provides an explanation for the coexistence of regular free parking and paidvalet parking in some shopping malls. The varying socio-economic levels of customers, theirdiffering valuations of the goods sold at the mall, and an extra utility associated with valetservice are the immediate reasons for the emergence of valet parking at the mall. We providea theory based on the latter two reasons to analyze parking decisions of customers and thepricing strategy of shopping malls. Based on the sorting of different kinds of customersbetween valet and regular parking, various parking regimes can emerge at the mall includingregular parking only, valet parking only, and mixed regimes of the two.Keywords: Parking Budget; Parking Fee; Shopping Mall; Suburban; Valet Parking.
Collections