Show simple item record

dc.contributor.advisorİnci, Eren
dc.contributor.authorÖz, Gökmen
dc.date.accessioned2020-12-10T09:27:31Z
dc.date.available2020-12-10T09:27:31Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/231837
dc.description.abstractBu tezde, şehir merkezinin dışında kalan alışveriş merkezlerindeki ücretsiz otopark veücretli vale park uygulamasının ortaya çıkışı ve açıklamaları incelenmektedir. Müşterilerinalışveriş merkezinde satılan ürünlere farklı değer biçmeleri, farklı zenginlik seviyeleri ve vale park kullanmaktan elde edilen fayda; vale parkın ortaya çıkışı için sunulabilecek açıklamalardır.Bu saydığımız nedenlerden, modelde ilk ikisine odaklanıyoruz. Bu açıklamalarıkullanarak müşterilerin park kararlarını ve alışveriş merkezlerinin fiyat stratejilerini açıklıyoruz.Modelde kullandığımız çeşitle değişkenlere (otopark masrafı, vale masrafı, vale parkkullanmaktan alınan fayda) bağlı olarak farklı rejimler oluşabilir. Bunlar bütün müşterilere sadece otopark sunulan, sadece vale park hizmeti sunulan, ya da müşteriler kategorize edilerek bir kısma vale park, diğerine otopark sunulan ve hatta bazı durumlarda fiyatları iyice artırarak belli müşterilerin alışveriş merkezine gelmemesini sağlayan rejimlerdir.Anahtar Kelimeler: Alı¸sveri¸s Merkezi; Banliyö; Park Bütçesi; Park Ücreti; Vale Park.
dc.description.abstractThis thesis provides an explanation for the coexistence of regular free parking and paidvalet parking in some shopping malls. The varying socio-economic levels of customers, theirdiffering valuations of the goods sold at the mall, and an extra utility associated with valetservice are the immediate reasons for the emergence of valet parking at the mall. We providea theory based on the latter two reasons to analyze parking decisions of customers and thepricing strategy of shopping malls. Based on the sorting of different kinds of customersbetween valet and regular parking, various parking regimes can emerge at the mall includingregular parking only, valet parking only, and mixed regimes of the two.Keywords: Parking Budget; Parking Fee; Shopping Mall; Suburban; Valet Parking.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleA model of valet parking
dc.title.alternativeVale park modellemesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCar park
dc.subject.ytmWage
dc.subject.ytmValet parking
dc.subject.ytmShopping centers
dc.subject.ytmParks
dc.identifier.yokid10039949
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid393788
dc.description.pages41
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess