Affirmative actions under the Boston mechanism
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Biz bu çalışmada pozitif ayrımcılık politikalarının Boston mekanizması altında azınlık öğrenci grubu açısından nasıl çalıştıklarını inceledik. Çoğunluk öğrenci grubuna kota koyan pozitif ayrımcılık politikası Boston mekanizması altında her zaman olumlu sonuç vermezken, oncelik bazlı ve azınlık öğrencilere yer ayıran politikalar Boston mekanizmasında olumlu sonuclar vermektedirler. Bununla birlikte daha güçlü refah sonucları istendiğinde ve kişilerin stratejik davrandıkları durumlarda bu üç politika da Boston mekanizması altında azınlık öğrencilerin faydasına çalışmayabilmektedir. We consider three popular affirmative action policies in school choice: quota-based, priority-based, and reserve-based affirmative actions. The Boston mechanism (BM) is responsive to the latter two policies in that a stronger priority-based or reserve-based affirmative action makes some minority student better off. However, a stronger quota-based affimative action may yield a Pareto inferior outcome for the minority under the BM. These positive results disappear once we look for a stronger welfare consequence on the minority or focus on BM equilibrium outcomes.
Collections