Show simple item record

dc.contributor.advisorAfacan, Mustafa Oğuz
dc.contributor.authorSalman, Umutcan
dc.date.accessioned2020-12-10T09:25:58Z
dc.date.available2020-12-10T09:25:58Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/230587
dc.description.abstractBiz bu çalışmada pozitif ayrımcılık politikalarının Boston mekanizması altında azınlık öğrenci grubu açısından nasıl çalıştıklarını inceledik. Çoğunluk öğrenci grubuna kota koyan pozitif ayrımcılık politikası Boston mekanizması altında her zaman olumlu sonuç vermezken, oncelik bazlı ve azınlık öğrencilere yer ayıran politikalar Boston mekanizmasında olumlu sonuclar vermektedirler. Bununla birlikte daha güçlü refah sonucları istendiğinde ve kişilerin stratejik davrandıkları durumlarda bu üç politika da Boston mekanizması altında azınlık öğrencilerin faydasına çalışmayabilmektedir.
dc.description.abstractWe consider three popular affirmative action policies in school choice: quota-based, priority-based, and reserve-based affirmative actions. The Boston mechanism (BM) is responsive to the latter two policies in that a stronger priority-based or reserve-based affirmative action makes some minority student better off. However, a stronger quota-based affimative action may yield a Pareto inferior outcome for the minority under the BM. These positive results disappear once we look for a stronger welfare consequence on the minority or focus on BM equilibrium outcomes.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleAffirmative actions under the Boston mechanism
dc.title.alternativeBoston mekanizması altında pozitif ayrımcılık politikaları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBoston mechanism
dc.subject.ytmAffirmative action
dc.subject.ytmMinorities
dc.subject.ytmSchool choice
dc.identifier.yokid10117116
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435911
dc.description.pages44
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess