Relationship among shopping mall, retail stores, and customers in suburban malls
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde, üç farklı aktörün karmaşık bir ilişki içerisinde bulunduğu bir model kurulmaktadır. Aktörler arasındaki bu ilişkilere dayanarak üç temel sorunun cevabı aranmaktadır. İlk soru AVM (alışveriş merkezi)'yi ziyaret etmeden önce ürün fiyatları ve bu ürünler hakkındaki değer biçmeleri eksik olan müşterilerin satın alma kararlarının incelenmesiyle ilgilidir. İkinci soru, AVM tarafindan kiralandırılan ve aynı tip sayılan iki tane perekande satış mağazasının ürünlerini fiyatlama kararının incelenmesidir. Ve son olarak da müşteriler tarafından bilinen park yeri ücretlerinin AVM tarafından belirlenmesi ve AVM'nin en uygun kira sözleşmesini belirlemesinin incelenmesidir. Denge park ücretlerinin her zaman için park yerlerinin marjinal maliyetinden düşük olduğu bulunmuştur. Bu durum şunu belirtmektedir; AVM'ler kendi karlarını arttırmak için park fiyat ücretlerini zarar lideri olarak belirler. İkinci sonuç pazarın rekabete yönlendireceği aynı tip ürün satan iki mağaza olsa bile, bu mağazaların ürün fiyat seviyesinin tekel fiyat seviyesinde belirlendiğidir. Son olarak AVM mağazalara karşın verilerle tam uyumlu pozitif yüzdelik kira uygulamalıdır. In this thesis, I have constructed a model in which three distinct actors are in a complicated relationship and sought three answers to the following three main questions. The rst one is about the analysis of customerspurchase decisions under the condition of not having information about prices of goods and valuations for that goods before traveling the shopping mall. The second one is related to the analysis of the price decisions of two similar retail stores in the case of charged rental contracts managed by the shopping mall. The last one is the analysis of the determination of parking fee that is known by the customers in advance and of optimum rent contracts including xed and percentage rent. It is found that the equilibrium parking fees are always less than the marginal cost of supplying parking spaces, which implies that the mall determines the parking fee as a loss leader. The second result is that the price of goods are determined at the monopoly prices even if they sell a similar type of products, which the market tends to compete. And the last result is that shopping mall must implement positive percentage rent toward stores to increase its prot, which perfectly complies with datarelated to rent leases in shopping centers.
Collections