Show simple item record

dc.contributor.advisorİnci, Eren
dc.contributor.authorGüven, Gökhan
dc.date.accessioned2020-12-10T09:25:10Z
dc.date.available2020-12-10T09:25:10Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/229911
dc.description.abstractBu tezde, üç farklı aktörün karmaşık bir ilişki içerisinde bulunduğu bir model kurulmaktadır. Aktörler arasındaki bu ilişkilere dayanarak üç temel sorunun cevabı aranmaktadır. İlk soru AVM (alışveriş merkezi)'yi ziyaret etmeden önce ürün fiyatları ve bu ürünler hakkındaki değer biçmeleri eksik olan müşterilerin satın alma kararlarının incelenmesiyle ilgilidir. İkinci soru, AVM tarafindan kiralandırılan ve aynı tip sayılan iki tane perekande satış mağazasının ürünlerini fiyatlama kararının incelenmesidir. Ve son olarak da müşteriler tarafından bilinen park yeri ücretlerinin AVM tarafından belirlenmesi ve AVM'nin en uygun kira sözleşmesini belirlemesinin incelenmesidir. Denge park ücretlerinin her zaman için park yerlerinin marjinal maliyetinden düşük olduğu bulunmuştur. Bu durum şunu belirtmektedir; AVM'ler kendi karlarını arttırmak için park fiyat ücretlerini zarar lideri olarak belirler. İkinci sonuç pazarın rekabete yönlendireceği aynı tip ürün satan iki mağaza olsa bile, bu mağazaların ürün fiyat seviyesinin tekel fiyat seviyesinde belirlendiğidir. Son olarak AVM mağazalara karşın verilerle tam uyumlu pozitif yüzdelik kira uygulamalıdır.
dc.description.abstractIn this thesis, I have constructed a model in which three distinct actors are in a complicated relationship and sought three answers to the following three main questions. The rst one is about the analysis of customerspurchase decisions under the condition of not having information about prices of goods and valuations for that goods before traveling the shopping mall. The second one is related to the analysis of the price decisions of two similar retail stores in the case of charged rental contracts managed by the shopping mall. The last one is the analysis of the determination of parking fee that is known by the customers in advance and of optimum rent contracts including xed and percentage rent. It is found that the equilibrium parking fees are always less than the marginal cost of supplying parking spaces, which implies that the mall determines the parking fee as a loss leader. The second result is that the price of goods are determined at the monopoly prices even if they sell a similar type of products, which the market tends to compete. And the last result is that shopping mall must implement positive percentage rent toward stores to increase its prot, which perfectly complies with datarelated to rent leases in shopping centers.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleRelationship among shopping mall, retail stores, and customers in suburban malls
dc.title.alternativeŞehir dışında bulunan AVM'lerde müşteriler, mağazalar ve AVM arasındadki ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmRent
dc.subject.ytmLease agrement
dc.subject.ytmShopping centers
dc.subject.ytmProduct pricing
dc.subject.ytmCar park
dc.identifier.yokid10117311
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435910
dc.description.pages27
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess