Louise Bourgeois` art as queer performance
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, Fransız sanatçı Louise Bourgeois'nın eserlerini cinsiyet, kuir, ve performans kavramları üzerinden incelemektedir. 20.yüzyılın en bilinen kadın sanatçılarından biri olan Bourgeois, eserleri ve kendi hayatı hakkında yaptığı konuşmaları ile öne çıkar. Bu araştırma, sanatçının eserleri ve eserlerinin dışında sahnelediği davranışları ve söylemler bütününü bir performans olarak ele alıp, tüm bunları kuramcı Judith Butler'ın cinsiyetin performatif oluşu teorisi üzerinden inceler. Tezde, sanatçının cinsiyetler arası farklılıkları muğlaklaştırdığı, neredeyse kuir bir cinsiyet öne sürdüğü eserleri incelenmektedir. İncelenen eserler arasında sanatçı üzerine yapılmış iki belgeselin yanı sıra, Robert Mapplethorpe'un sanatçı portresi, Child Abuse adlı sanatçı metni, Destruction of the Father adlı yerleştirme, Janus Fleur , Nature Study ve Maman adlı heykeller bulunur. Araştırmanın ışığında, Bourgeois'nın, eserleri ve performatif sanatçı kişiliği aracılığıyla farklı ve daha esnek bir cinsiyet tahayyüllüne olanak sunduğu gözlenir.Anahtar kelimeler: Sanat Tarihi, Louise Bourgeois, Cinsiyet, Otoportre, Kimlik, Feminizm, Kuir, Performans, performativite, Judith Butler, Maman, Kadınsılık, Erkeklik This thesis offers an examination of the works of French artist Louise Bourgeois through the lenses of gender, queer and performance. One of the most well-known female artists of the 20th century, Bourgeois is known with detailed her explanations on her works. This research considers the works of the artist, her actions and her discourse alongside the works, as an entire performative act, and examines her performance in relation with feminist thinker Judith Butler's performative notions in gender theory. The works shown in this thesis feature an idea of gender ambiguity and an almost-queer identity. Among the works examined are a portrait of the artist by Robert Mapplethorpe, a photo-text titled Child Abuse, an installation titled Destruction of the Father, sculptures titled Janus Fleuri, Nature Study and Maman, and two documentaries on the artist. This thesis shows that Bourgeois' work and her artistic persona provides a way to think about a different and a more liberal idea of gender and identity.Keywords: Art History, Louise Bourgeois, Gender, Auto portrait, Identity, Feminism, Queer, Performativity, Judith Butler, Maman, Femininity, Masculinity
Collections