Show simple item record

dc.contributor.advisorIrzık, Sibel
dc.contributor.authorJebahar, Lesli
dc.date.accessioned2020-12-10T09:25:00Z
dc.date.available2020-12-10T09:25:00Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/229789
dc.description.abstractBu tez, Fransız sanatçı Louise Bourgeois'nın eserlerini cinsiyet, kuir, ve performans kavramları üzerinden incelemektedir. 20.yüzyılın en bilinen kadın sanatçılarından biri olan Bourgeois, eserleri ve kendi hayatı hakkında yaptığı konuşmaları ile öne çıkar. Bu araştırma, sanatçının eserleri ve eserlerinin dışında sahnelediği davranışları ve söylemler bütününü bir performans olarak ele alıp, tüm bunları kuramcı Judith Butler'ın cinsiyetin performatif oluşu teorisi üzerinden inceler. Tezde, sanatçının cinsiyetler arası farklılıkları muğlaklaştırdığı, neredeyse kuir bir cinsiyet öne sürdüğü eserleri incelenmektedir. İncelenen eserler arasında sanatçı üzerine yapılmış iki belgeselin yanı sıra, Robert Mapplethorpe'un sanatçı portresi, Child Abuse adlı sanatçı metni, Destruction of the Father adlı yerleştirme, Janus Fleur , Nature Study ve Maman adlı heykeller bulunur. Araştırmanın ışığında, Bourgeois'nın, eserleri ve performatif sanatçı kişiliği aracılığıyla farklı ve daha esnek bir cinsiyet tahayyüllüne olanak sunduğu gözlenir.Anahtar kelimeler: Sanat Tarihi, Louise Bourgeois, Cinsiyet, Otoportre, Kimlik, Feminizm, Kuir, Performans, performativite, Judith Butler, Maman, Kadınsılık, Erkeklik
dc.description.abstractThis thesis offers an examination of the works of French artist Louise Bourgeois through the lenses of gender, queer and performance. One of the most well-known female artists of the 20th century, Bourgeois is known with detailed her explanations on her works. This research considers the works of the artist, her actions and her discourse alongside the works, as an entire performative act, and examines her performance in relation with feminist thinker Judith Butler's performative notions in gender theory. The works shown in this thesis feature an idea of gender ambiguity and an almost-queer identity. Among the works examined are a portrait of the artist by Robert Mapplethorpe, a photo-text titled Child Abuse, an installation titled Destruction of the Father, sculptures titled Janus Fleuri, Nature Study and Maman, and two documentaries on the artist. This thesis shows that Bourgeois' work and her artistic persona provides a way to think about a different and a more liberal idea of gender and identity.Keywords: Art History, Louise Bourgeois, Gender, Auto portrait, Identity, Feminism, Queer, Performativity, Judith Butler, Maman, Femininity, Masculinityen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleLouise Bourgeois` art as queer performance
dc.title.alternativeKuir performans olarak Louise Bourgeois'nın sanatı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKültürel Çalışmalar Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArt trends
dc.subject.ytmArtistic works
dc.subject.ytmArt history
dc.subject.ytmFrench art
dc.subject.ytmFrench painting art
dc.subject.ytmFeminism
dc.subject.ytmPerformance art
dc.subject.ytmBourgeois, Louise
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmFeminine
dc.identifier.yokid10138053
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid459963
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess