The effect of emotional states on decision making: Experimental evidence
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Duygusal olarak uyarılmış olmak genellikle kişinin ön görülen tercihlerinden farklı seçimler yapmasına neden olur. Bu araştırma projesinde, film klipleri aracılığıyla uyarılmış duyguların, kişinin sosyal tercihleri üzerindeki etkisini deneysel olarak incelemekteyiz. Tasarladığımız deneyimiz güven ve pozitif karşılık tercihlerini belirleyen üçlü Güven Oyunu'ndan, negatif karşılık tercihlerini belirleyen üçlü ültimatom Oyunu'ndan ve özgecil tercihleri belirleyen Diktatör Oyunu'ndan oluşmaktadır. Deneyden elde ettiğimiz sonuçlar duyguların sosyal tercihler üzerinde etkisi olduğunu göstermektedir. İlk bulgumuz, üzgün kişilerin duygu durumu nötr olan kişilere ve mutlu kişilere göre daha az reddedilme korkusuyla hareket ettiğini göstermektedir. İkinci olarak, üzgün kişilerin duygu durumu nötr olan kişilere göre daha çok özgecil davrandığını görmekteyiz. Son bulgumuz ise, mutlu insanların duygu durumu nötr olan kişilere göre tanımadıkları kişilere karşı daha az güven duyduğunu gösteren kanıtlar sunmaktadır. Sonuçlarımız duyguların diğer kişileri ilgilendiren kararlar üzerinde sistematik bir etkisi olmadığını savunan hipotezlere karşı kanıt sunmaktadır. Being emotionally aroused often involves making different choices than one's ex-ante preferences. In this research project, we experimentally study the effect of incidental emotions induced through movies on individuals' social preferences. We design an experiment which consists of a triadic design Trust Game to identify the subjects' trusting and positive reciprocal preferences, a triadic design Ultimatum Game to identify their negative reciprocal preferences and the Dictator Game to identify their altruistic preferences. Our results suggest that there exists an impact of emotions on the social preferences. Firstly, sad people are less motivated by the fear of rejection than happy people and than people in a neutral mood. Secondly, sad people behave more altruistically than people in a neutral mood. Finally, we find evidence to support that happy people trust less than people in a neutral mood. Results provide evidence against the hypothesis that emotions do not systematically affect the decisions that concern other people.
Collections