Show simple item record

dc.contributor.advisorKıbrıs, Özgür
dc.contributor.authorÇibik, Ceren Bengü
dc.date.accessioned2020-12-10T09:24:51Z
dc.date.available2020-12-10T09:24:51Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/229664
dc.description.abstractDuygusal olarak uyarılmış olmak genellikle kişinin ön görülen tercihlerinden farklı seçimler yapmasına neden olur. Bu araştırma projesinde, film klipleri aracılığıyla uyarılmış duyguların, kişinin sosyal tercihleri üzerindeki etkisini deneysel olarak incelemekteyiz. Tasarladığımız deneyimiz güven ve pozitif karşılık tercihlerini belirleyen üçlü Güven Oyunu'ndan, negatif karşılık tercihlerini belirleyen üçlü ültimatom Oyunu'ndan ve özgecil tercihleri belirleyen Diktatör Oyunu'ndan oluşmaktadır. Deneyden elde ettiğimiz sonuçlar duyguların sosyal tercihler üzerinde etkisi olduğunu göstermektedir. İlk bulgumuz, üzgün kişilerin duygu durumu nötr olan kişilere ve mutlu kişilere göre daha az reddedilme korkusuyla hareket ettiğini göstermektedir. İkinci olarak, üzgün kişilerin duygu durumu nötr olan kişilere göre daha çok özgecil davrandığını görmekteyiz. Son bulgumuz ise, mutlu insanların duygu durumu nötr olan kişilere göre tanımadıkları kişilere karşı daha az güven duyduğunu gösteren kanıtlar sunmaktadır. Sonuçlarımız duyguların diğer kişileri ilgilendiren kararlar üzerinde sistematik bir etkisi olmadığını savunan hipotezlere karşı kanıt sunmaktadır.
dc.description.abstractBeing emotionally aroused often involves making different choices than one's ex-ante preferences. In this research project, we experimentally study the effect of incidental emotions induced through movies on individuals' social preferences. We design an experiment which consists of a triadic design Trust Game to identify the subjects' trusting and positive reciprocal preferences, a triadic design Ultimatum Game to identify their negative reciprocal preferences and the Dictator Game to identify their altruistic preferences. Our results suggest that there exists an impact of emotions on the social preferences. Firstly, sad people are less motivated by the fear of rejection than happy people and than people in a neutral mood. Secondly, sad people behave more altruistically than people in a neutral mood. Finally, we find evidence to support that happy people trust less than people in a neutral mood. Results provide evidence against the hypothesis that emotions do not systematically affect the decisions that concern other people.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleThe effect of emotional states on decision making: Experimental evidence
dc.title.alternativeDuyguların karar verme üzerindeki etkisi: Deneysel kanıt
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-08
dc.contributor.departmentEkonomi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmational expression
dc.subject.ytmEmotion
dc.subject.ytmDecision making
dc.subject.ytmExperiments
dc.subject.ytmArgument
dc.subject.ytmEconomy
dc.subject.ytmEconomical decisions
dc.subject.ytmExperimental economics
dc.subject.ytmOther-regarding preferences
dc.subject.ytmAffective
dc.identifier.yokid10160203
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid483307
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess