Browsing AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ by Issue Date
Now showing items 1-11 of 11
-
Uyumlu kesirli integraller içeren integral eşitsizlikler
(AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018)Bu tez çalışmasında eşitsizlik teorisinde önemli bir yere sahip olan konveks fonksiyon kavramı ve çeşitleri üzerine genel bir inceleme yapılmıştır. Konveks fonksiyon kavramı ile analizin temel kavramlarından ortalama ... -
Etanol gavajı yapılmış sıçanlara uygulanan hünnap (Ziziphus Jujuba) meyve ekstresinin bazı kan enzimleri üzerindeki etkisinin incelenmesi
(AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, %99 etanol gavajı uygulanmış sıçanlarda hünnap (Ziziphus Jujuba) bitkisi su ekstraktının sıçan kanındaki bazı enzimler (glutatyon redüktaz (GR), asetilkolinesteraz (AChE) ve butirilkolinesteraz ... -
XIX. yüzyıl batı seyahatnamelerinde Van Sancağı
(AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Van şehri, Osmanlı İmparatorluğu'nun taşradaki önemli merkezlerinden biriydi. XIX. yüzyılda Van şehrini birçok Batılı seyyah ziyaret etmiştir. Bu çalışma Van'ın şehir tarihine katkı sağlamak amacıyla XIX. yüzyıl ... -
Osman Rahmi Efendi`nin Nâme-i Dil mesnevisinin çeviri ve incelenmesi
(AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-07-06)Bu tezdeki amaç, Osman Rahmi Efendi'nin Nâme-i Dil adlı mesnevisinin transkripsiyonlu metnini vererek edebi açıdan tahlil etmek ve mesneviyi bilim dünyasına tanıtmaktırÇalışma giriş bölümüyle beraber üç bölümden ... -
Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin üniversite yaşam kaliteleri ile akademik öz yeterliklerinin incelenmesi
(AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-13)Bu Araştırma, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Üniversite Yaşam Kaliteleri ile Akademik Öz Yeterlikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve bazı demografik değişkenlere ... -
STEM eğitimi yaklaşımına dayalı hazırlanan uygulamaların sınıf öğretmeni adaylarının akademik başarılarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi
(AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları-II dersinde, STEM eğitimi yaklaşımına uygun olarak hazırlanan uygulamaların, öğretmen adaylarının akademik başarılarına, bilgilerinin kalıcılığına, bilimsel ... -
XX. yüzyılda Saray-Babıâli ilişkileri
(AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)XX. yüzyıla kadar Saray ve Babıâli ilişkilerinde güç dengeleri dönemsel olarakfarklılıklar göstermiştir. Genç Osmanlıların devamı olan İttihad ve Terakki CemiyetiII. Meşrutiyet ile ülkenin sorunlarına çözüm bulunacağı ... -
VIII. ve XII. yüzyılları arasında Sind bölgesi
(AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada pek çok tarihi olaya tanıklık etmekle birlikte, verimli tarım arazileri ve ticari imkânların bolluğu nedeniyle çok fazla istilaya uğrayan Sind bölgesi ele alınmıştır.Çalışma, giriş ve üç bölümden oluşmaktadır. ... -
Destekleme ve yetiştirme kursları kapsamında verilen fen bilimleri dersleri hakkında fen bilimleri öğretmenleri, öğrenciler ve velilerin görüşleri `Erzurum ili örneği`
(AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı; destekleme ve yetiştirme kursları kapsamında verilen fen bilimleri dersleri hakkında öğrenci, öğretmen ve öğrenci velilerinin görüşlerini tespit etmektir. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ... -
Takvîm-i Meskûkât-ı Selçûkiyye adlı eserin sadeleştirilmesi ve notlandırılmasi
(AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı, Anadolu Selçuklu Devleti'nin sikkelerin ele alan Takvîm-i Meskûkât-ı Selçûkiyye adlı eserin sadeleştirilmesiyle, elde edilen bilgiler ışığında Anadolu Selçuklu sikkelerin değerledirilmesinin ... -
Okuma-yazma-sunma yönteminin 8.sınıf madde ve endüstri ünitesinde uygulanmasının öğrencilerin akademik başarılarına ve fene yönelik tutumlarına etkisi
(AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırma, okuma-yazma-sunma yönteminin 8. sınıf `Madde ve Endüstri` ünitesinin öğretiminde öğrencilerin akademik başarılarına, fen bilimlerine yönelik tutumlarına ve bilgilerin kalıcılığına etkisini belirleme amacıyla ...