Okuma-yazma-sunma yönteminin 8.sınıf madde ve endüstri ünitesinde uygulanmasının öğrencilerin akademik başarılarına ve fene yönelik tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, okuma-yazma-sunma yönteminin 8. sınıf `Madde ve Endüstri` ünitesinin öğretiminde öğrencilerin akademik başarılarına, fen bilimlerine yönelik tutumlarına ve bilgilerin kalıcılığına etkisini belirleme amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim- öğretim yılında MEB'e bağlı bir ilköğretim okulunun 8.sınıfında öğrenim gören 47 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada sınıfların gruplara ayrılmasında rastgele örneklem yöntemiyle deney ve kontrol olmak üzere iki grup oluşturulmuştur. Araştırmada Milli Eğitim Bakanlığı'nın önerdiği öğretim programa uygun yöntemin uygulandığı kontrol grubu(KG=23) ve okuma-yazma-sunma yönteminin uygulandığı deney grubu (DG=24) olmak üzere ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak `Madde ve Endüstri ` ünitesine ait yedi alt konuyu içerenMadde ve Endüstri Başarı Testi (MEBT) ile `Fen Bilgisi tutum ölçeği (FBTÖ)` ile `Yarı yapılandırılmış görüşme formu` kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, tanımlayıcı istatistikler ve bağımsız t-testi kullanılarak bilgisayar paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda okuma-yazma-sunma yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına, fen dersine yönelik tutumlarına ve bilgilerin kalıcılığına etkisinin olumlu yönde olduğu belirlenmiştir. This study was designed to determine the effect of reading –writing-presentation method on academic achievement and attitudes of 8th grade students toward science course and permanence of their information in the unit of the `Matter and Industry`. In the study, two groups were formed by random sampling method in the division of classes into groups; one for experimental and one for control. The sample of this study consists of 47 eighth grade students studying at a primary school affiliated to the Ministry of National Education in 2017-2018 academic years. In the study, quasi-experimental method with the pretest-posttest control group was used, including the control group in which the method suitable for the curriculum recommended by the Ministry of National Education was applied (CG=23) and the experimental group in which the reading-writing-application method was applied (EG=24). Achievement Test including seven subjects belonging to `Matter and Industry` unit (MIAT), `Attitude Test toward Science` (ATTS) and `Semi Structured Interviews Form` were used as the data collection tools. The data obtained in the was study analyzed with descriptive statistics and package program. As a result of the study, it was determined that the reading-writing- presentationmethod had a positive effect of students' academic achievement and attitudes toward science course and the permanence of their information.
Collections