Search
Now showing items 1-10 of 46
E-Güvenliğin tüketicilerin internet üzerinden alışveriş yapma tutumlarına etkisi : Kocaeli örneği
(2018-08-06)
Günümüzde teknolojinin gelişmesi, internet kullanımının her geçen gün daha fazla bir oranda artması elektronik alışverişin de gelişmesini etkilemiştir. İnternet tüketicilerin günün herhangi bir saatinde ve dünyanın herhangi ...
Perakende sektöründe mağaza seçimini etkileyen faktörler üzerine bir saha çalışması
(2018-08-06)
ÖZET Günümüz pazar şartları hızlı bir değişim yaşanmaktadır. Bu değişim sadece firmaların faaliyetlerinde değil, tüketici davranışlarında da kendini hissettirmektedir. Artan küreselleşme ile birlikte günümüz modern ...
Müslüman tüketicilerin israf davranışlarının rasyonel tüketim ve gösterişçi tüketim bağlamında incelenmesi: Kültürlerarası bir karşılaştırma
(2018-08-06)
Tarih boyunca insan hayatının vazgeçilmez bir eylemi konumunda bulunan tüketim olgusunun taşıdığı anlamlar zaman içerisinde çeşitli değişim ve dönüşümlere uğramıştır. Bu değişim ve dönüşümler içinde yaşanılan döneme ait ...
Helal ürün farkındalığı ve satın alma niyeti ilişkisi üzerine bir araştırma
(2020-05-28)
Bu araştırma ile büyük çoğunluğu Müslüman olan bir toplumdaki tüketicilerin helal ürün algısının ve helal ürün farkındalığının incelenmesi hedeflenmiştir. Bu bağlamda bu araştırmanın temel amacı, Türkiye'deki tüketicilerin ...
Faydacı ve hazcı alışveriş motivasyonlarının online satın alma niyeti üzerine etkisi
(2018-08-06)
Gelişen teknoloji ile birlikte tüketiciler geleneksel alışveriş ortamından online alışveriş ortamına geçiş yapmaktadır. İnternet birçok alışkanlığı etkilediği gibi tüketicilerin satın alma niyetlerine yönelik motivasyonlarını ...
Konaklama işletmelerinin sosyal medya kullanım şekillerinin tutum ve satın alma niyeti üzerindeki etkisi
(2019-02-26)
Turizm işletmeleri, küreselleşme, teknolojik gelişme, özellikle de internetin satın alma kararlarında etkin bir rol oynaması sonucunda, uluslararası turizm pazarındaki paylarını arttırmak için zorlu bir yarış içine ...
Turistlerin tatil dönemlerinde sergiledikleri geçici davranış değişiklikleri (Liminoid) üzerine bir araştırma
(2018-08-06)
Tatil dönemi, karar verme aşamasından, eve dönüşe kadar geçen ritüel bir süreç olarak düşünülmektedir. Bu düşünceden hareketle yapılan çalışmada, insanların bu özel anlarında eğlence ve haz odaklı sergiledikleri davranışlar ...
Tüketicilerin satın alma tarzları ile sahip oldukları ürünlere verdikleri önem ve bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(2018-08-06)
Günümüzde tüketiciler kendilerini sahip oldukları ürünlerle ifade etmektedirler. Bireylerin kişilikleri, yaşam tarzları, beğenileri hatta çevresindeki insanlarla ilişkilerini yansıtmada ürünler önemli bir faktör haline ...
Sağlıklı gıda tüketiminde sağlık bilinci ve tutumun aracı rolünün Hayes`in Process makrosu ile incelenmesi
(2020-07-21)
Günümüzde yaşam şartlarındaki değişiklikler ve teknolojik gelişmeler nedeniyle bulaşıcı hastalıklara ve beslenme yetersizliklerine bağlı ölüm oranları azalmış, ortalama yaşam süresi artmıştır. Buna karşın dünya üzerinde ...
Tüketici bakış açısıyla alışveriş merkezleri ve yaşam tarzlarındaki yansımaları
(2018-08-06)
Perakende sektörü Türkiye'nin sadece ekonomi ve tüketim dünyasında değil aynı zamanda toplumsal yaşamda da önemli bir yere sahiptir. Perakende sektörü içinde yer alan ve sektör içinde vazgeçilmez bir yere sahip olan ...