An activity planning and progress following tool for self-directed distance learning
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bugün, ülke çapına yayılmış yüksek sayıda çalışanı olan birçok kurum, kurum içi eğitimlerinde Kendi-Kendine Uzaktan Öğrenim methodunu kullanmaya çalışmaktadır. Bu nedenle kendi-kendine öğrenme özelliği olan `öğretim Yönetim Sistemleri` ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu tez çalışmasında, `Öğretim Yönetim Sistemleri` nin kendi-kendine uzaktan eğitimde gerekli olan ek bileşenleri için bir literatür taraması yapılmıştır. Sonuç olarak `planlama`, `geribildirim` ve `kaynaklar` özelliklerinin önemi ortaya konmuştur. Çalışmanın devamında bir `Aktivite Planlama ve Gelişim izleme Aracı` geliştirilmiştir. Bu araç daha önce başka bir çalışmada geliştirilmiş olan bir `İçerik Yönetim Aracı` na `Önerilen Çalışma Süreleri`, `Kaynaklar`, `Çalışma Planı`, `Hedefler` ve `Gelişim Raporu` ana modüllerinin eklenmesi ile oluşturulmuş, veritabanı destekli bir yazılım ürünüdür. Bu çalışmanın, Enformatik Enstitüsü tarafından oluşturulmuş bir `öğretim Yönetim Sistemi` olan NET-Class'ı geliştirmeye yönelik ileriki çalışmalara kaynak olması beklenmektedir. Anahtar Kelimeler: Kendi-kendine öğrenme, uzaktan-eğitim, kendini-planlama, gelişim-izleme. Today, many companies with large number of employees who are usually distributed in location all over the country try to use Self-Directed Distance Learning (SDDL) strategy for in-company training. Therefore, the need for `Learning Management Systems (LMS)` with self-learning properties arises. In this thesis study, a literature survey for the additional components of LMS's that are needed for SDDL is conducted. As a result, the importance of `planning`, `feedback` and `resources` properties are revealed. In the continuation of the study, an `Activity Planning and Progress Following Tool (APT)` is developed. This tool is a database-driven software product developed by adding `Recommended Study Time Periods`, `Resources`, `Study Planning`, `User Goals`, and `Progress Report` modules to a `Content Administration Tool (CAT), which was developed before in another study. This work is expected to be a source for the future attempts to improve NET-Class, an LMS developed in Informatics Institute. Keywords: Self-directed learning, distance-education, self-planning, progress- following.
Collections