Show simple item record

dc.contributor.advisorYalabık, Neşe
dc.contributor.authorŞen, Nigar
dc.date.accessioned2020-12-10T09:16:38Z
dc.date.available2020-12-10T09:16:38Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/226068
dc.description.abstractBugün, ülke çapına yayılmış yüksek sayıda çalışanı olan birçok kurum, kurum içi eğitimlerinde Kendi-Kendine Uzaktan Öğrenim methodunu kullanmaya çalışmaktadır. Bu nedenle kendi-kendine öğrenme özelliği olan `öğretim Yönetim Sistemleri` ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu tez çalışmasında, `Öğretim Yönetim Sistemleri` nin kendi-kendine uzaktan eğitimde gerekli olan ek bileşenleri için bir literatür taraması yapılmıştır. Sonuç olarak `planlama`, `geribildirim` ve `kaynaklar` özelliklerinin önemi ortaya konmuştur. Çalışmanın devamında bir `Aktivite Planlama ve Gelişim izleme Aracı` geliştirilmiştir. Bu araç daha önce başka bir çalışmada geliştirilmiş olan bir `İçerik Yönetim Aracı` na `Önerilen Çalışma Süreleri`, `Kaynaklar`, `Çalışma Planı`, `Hedefler` ve `Gelişim Raporu` ana modüllerinin eklenmesi ile oluşturulmuş, veritabanı destekli bir yazılım ürünüdür. Bu çalışmanın, Enformatik Enstitüsü tarafından oluşturulmuş bir `öğretim Yönetim Sistemi` olan NET-Class'ı geliştirmeye yönelik ileriki çalışmalara kaynak olması beklenmektedir. Anahtar Kelimeler: Kendi-kendine öğrenme, uzaktan-eğitim, kendini-planlama, gelişim-izleme.
dc.description.abstractToday, many companies with large number of employees who are usually distributed in location all over the country try to use Self-Directed Distance Learning (SDDL) strategy for in-company training. Therefore, the need for `Learning Management Systems (LMS)` with self-learning properties arises. In this thesis study, a literature survey for the additional components of LMS's that are needed for SDDL is conducted. As a result, the importance of `planning`, `feedback` and `resources` properties are revealed. In the continuation of the study, an `Activity Planning and Progress Following Tool (APT)` is developed. This tool is a database-driven software product developed by adding `Recommended Study Time Periods`, `Resources`, `Study Planning`, `User Goals`, and `Progress Report` modules to a `Content Administration Tool (CAT), which was developed before in another study. This work is expected to be a source for the future attempts to improve NET-Class, an LMS developed in Informatics Institute. Keywords: Self-directed learning, distance-education, self-planning, progress- following.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleAn activity planning and progress following tool for self-directed distance learning
dc.title.alternativeKendi-kendine uzaktan eğitim için aktivite planlama ve gelişim izleme aracı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid159219
dc.publisher.instituteEnformatik Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid143697
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess