An activity planning and progress following tool for self-directed distance learning
dc.contributor.advisor | Yalabık, Neşe | |
dc.contributor.author | Şen, Nigar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:16:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:16:38Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/226068 | |
dc.description.abstract | Bugün, ülke çapına yayılmış yüksek sayıda çalışanı olan birçok kurum, kurum içi eğitimlerinde Kendi-Kendine Uzaktan Öğrenim methodunu kullanmaya çalışmaktadır. Bu nedenle kendi-kendine öğrenme özelliği olan `öğretim Yönetim Sistemleri` ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu tez çalışmasında, `Öğretim Yönetim Sistemleri` nin kendi-kendine uzaktan eğitimde gerekli olan ek bileşenleri için bir literatür taraması yapılmıştır. Sonuç olarak `planlama`, `geribildirim` ve `kaynaklar` özelliklerinin önemi ortaya konmuştur. Çalışmanın devamında bir `Aktivite Planlama ve Gelişim izleme Aracı` geliştirilmiştir. Bu araç daha önce başka bir çalışmada geliştirilmiş olan bir `İçerik Yönetim Aracı` na `Önerilen Çalışma Süreleri`, `Kaynaklar`, `Çalışma Planı`, `Hedefler` ve `Gelişim Raporu` ana modüllerinin eklenmesi ile oluşturulmuş, veritabanı destekli bir yazılım ürünüdür. Bu çalışmanın, Enformatik Enstitüsü tarafından oluşturulmuş bir `öğretim Yönetim Sistemi` olan NET-Class'ı geliştirmeye yönelik ileriki çalışmalara kaynak olması beklenmektedir. Anahtar Kelimeler: Kendi-kendine öğrenme, uzaktan-eğitim, kendini-planlama, gelişim-izleme. | |
dc.description.abstract | Today, many companies with large number of employees who are usually distributed in location all over the country try to use Self-Directed Distance Learning (SDDL) strategy for in-company training. Therefore, the need for `Learning Management Systems (LMS)` with self-learning properties arises. In this thesis study, a literature survey for the additional components of LMS's that are needed for SDDL is conducted. As a result, the importance of `planning`, `feedback` and `resources` properties are revealed. In the continuation of the study, an `Activity Planning and Progress Following Tool (APT)` is developed. This tool is a database-driven software product developed by adding `Recommended Study Time Periods`, `Resources`, `Study Planning`, `User Goals`, and `Progress Report` modules to a `Content Administration Tool (CAT), which was developed before in another study. This work is expected to be a source for the future attempts to improve NET-Class, an LMS developed in Informatics Institute. Keywords: Self-directed learning, distance-education, self-planning, progress- following. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.title | An activity planning and progress following tool for self-directed distance learning | |
dc.title.alternative | Kendi-kendine uzaktan eğitim için aktivite planlama ve gelişim izleme aracı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 159219 | |
dc.publisher.institute | Enformatik Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 143697 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |