Cost and demand driven pricing model for internet services and application on Turkey`s case
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZINTERNET HİZMETLERİ İÇİNMALİYET VE TALEP TABANLI FİYATLANDIRMA MODELİVE TÜRKİYE UYGULAMASIAlsan, Münir MuratY.Lisans, Bilişim Sistemleri BölümüTez Yöneticisi: Dr. Altan KoçyiğitOrtak Tez Yöneticisi: Y. Doç. Dr. Uğur SoytaşAralık 2006, 110 sayfaBu tezde İnternet erişim hizmetleri için fiyatlandırma modeli önerilmektedir. Talep,fiyatlandırma ve maliyetleme yöntemlerine ilişkin kısaca bilgi verildikten sonraTürk Telekom'un ADSL İnternet erişim hizmeti için bir fiyatlandırma modelianlatılmaktadır. Önerilen modelde belirli bir hizmete ait talep ve maliyet bilgilerikullanılmakta ve modelin temel girdisini fiyat oluşturmaktadır. Elde edilecek kârı ençok yükselten fiyat seviyesi, şebeke ve talebe ilişkin kısıtlar da dikkate alınarakbelirlenmektedir. Önerilen model sonuçları ile birlikte uluslararası düzlemdetartışılmakta ve ileriki çalışmaların kapsamına ilişkin geniş bant erişimpiyasasındaki gelişmeler de dikkate alınarak öneride bulunulmaktadır.Anahtar Kelimeler: Telekomünikasyon, Maliyet, Talep, Fiyatlandırma, ADSLv ABSTRACTCOST AND DEMAND DRIVENPRICING MODEL FOR INTERNET SERVICES ANDAPPLICATION ON TURKEY?S CASEAlsan, Münir MuratMS. Department of Information SystemsSupervisor: Dr. Altan KoçyiğitCo-Supervisor: Assist. Prof. Dr. Uğur SoytaşDecember 2006, 110 pagesThis thesis proposes a pricing model for Internet access services. Firstly, demand,pricing and costing practices in communications sector are briefly explored. Then apricing model for the ADSL Internet access service by Türk Telekom is described.The model uses the demand and cost information of a specific service and price isassumed as the key input. The model tries to find the optimum level of prices thatmaximize the profits under certain constraints regarding the network and customerconcerns. The model and its output are discussed in comparison with theinternational cases and the scope of the further study is addressed in line with thedevelopments occurring in the broadband access market.Keywords: Telecommunications, Cost, Demand, Pricing, ADSLiv
Collections