Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçyiğit, Altan
dc.contributor.advisorSoytaş, Uğur
dc.contributor.authorAlsan, Münir Murat
dc.date.accessioned2020-12-10T09:16:06Z
dc.date.available2020-12-10T09:16:06Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/225946
dc.description.abstractÖZINTERNET HİZMETLERİ İÇİNMALİYET VE TALEP TABANLI FİYATLANDIRMA MODELİVE TÜRKİYE UYGULAMASIAlsan, Münir MuratY.Lisans, Bilişim Sistemleri BölümüTez Yöneticisi: Dr. Altan KoçyiğitOrtak Tez Yöneticisi: Y. Doç. Dr. Uğur SoytaşAralık 2006, 110 sayfaBu tezde İnternet erişim hizmetleri için fiyatlandırma modeli önerilmektedir. Talep,fiyatlandırma ve maliyetleme yöntemlerine ilişkin kısaca bilgi verildikten sonraTürk Telekom'un ADSL İnternet erişim hizmeti için bir fiyatlandırma modelianlatılmaktadır. Önerilen modelde belirli bir hizmete ait talep ve maliyet bilgilerikullanılmakta ve modelin temel girdisini fiyat oluşturmaktadır. Elde edilecek kârı ençok yükselten fiyat seviyesi, şebeke ve talebe ilişkin kısıtlar da dikkate alınarakbelirlenmektedir. Önerilen model sonuçları ile birlikte uluslararası düzlemdetartışılmakta ve ileriki çalışmaların kapsamına ilişkin geniş bant erişimpiyasasındaki gelişmeler de dikkate alınarak öneride bulunulmaktadır.Anahtar Kelimeler: Telekomünikasyon, Maliyet, Talep, Fiyatlandırma, ADSLv
dc.description.abstractABSTRACTCOST AND DEMAND DRIVENPRICING MODEL FOR INTERNET SERVICES ANDAPPLICATION ON TURKEY?S CASEAlsan, Münir MuratMS. Department of Information SystemsSupervisor: Dr. Altan KoçyiğitCo-Supervisor: Assist. Prof. Dr. Uğur SoytaşDecember 2006, 110 pagesThis thesis proposes a pricing model for Internet access services. Firstly, demand,pricing and costing practices in communications sector are briefly explored. Then apricing model for the ADSL Internet access service by Türk Telekom is described.The model uses the demand and cost information of a specific service and price isassumed as the key input. The model tries to find the optimum level of prices thatmaximize the profits under certain constraints regarding the network and customerconcerns. The model and its output are discussed in comparison with theinternational cases and the scope of the further study is addressed in line with thedevelopments occurring in the broadband access market.Keywords: Telecommunications, Cost, Demand, Pricing, ADSLiven_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleCost and demand driven pricing model for internet services and application on Turkey`s case
dc.title.alternativeİnternet hizmetleri için maliyet ve talep tabanlı fiyatlandırma modeli ve Türkiye uygulaması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid200570
dc.publisher.instituteEnformatik Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid199153
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess