Corporate strategies for currency risk management
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hızlı tüketim sektöründeki ¸şirketler, gelecek dönem satışlarını tahmin etmelerinin oldukçaönemli bir yapı taşı olduğunun yıllardır farkındadırlar. Bu tahminleri etkili birşekilde uygulayan şirketler, tüm operasyonlarının finansal yapısını kontrol etmekteve gelecek kararların verilmesini kolaylaştırmaktadırlar. Bunun yanında bu şirketler,oluşabilecek herhangi bir duruma karşı hızlıca reaksiyon gösterebilmektedirler. Akademikliteratürde, gelecek dönem satışlarının tahmin edilmesi ile ilgili bir çok makaleyer almaktadır. Fakat, şirketlerin net satış için yaptıkları harcamalar ve onların tahminlerinedair çalışmalara yer verilmemiştir. Bu tezde satış sürecinin çeşitli adımlarınave net satış için yapılan harcamaların tahmin modellerine yer verilerek, akademikliteratüre katkıda bulunulmaya çalışılacaktır. Bu teze konu olan şirketin Türkiye organizasyonlarınayönelik operasyonları incelenmektedir. Organizasyonun performansı,portföyünde yer alan ürünlerin maliyetlerine, marjlarına, sipariş ağırlıklarına, dövizkur değerlerine ve stratejik hamlelere bağlıdır. Bu kriterler, şirketin geçmiş verileridikkate alınarak çalışılmıştır. Döviz kuru oranının etkisi ve dalgalanması ile birliktenet satış için yapılan harcamalar gelecek dönemler için tahmin edilmektedir. Bu tahminlerGeometrik Brownian Hareketi ve ARIMA modeli kullanılarak yapılmaktadır.Bu tahminler doğrultusunda Monte Carlo simülasyonu kullanılarak, şirketin gelecektekidurumuyla ilgili fikir sahibi olunmaktadır. Simülasyonların sonucunda ise olasıbir bütçe aşımı durumunda şirketin, nasıl aksiyon alması gerektiği ve ne gibi finansaltürevler kullanabileceği tartışılmaktadır. For many years, forecasting the sales has been thought as a significant fundamentalfor the companies that operate in fast moving consumer goods (FMCG) sector. Companiesthat are successful in predicting their sales, also have the strength to managecompany's financials. Also, companies have the chance to react to tough situationsthat they might face. In the academic literature, there exist many studies about forecastingthe future of sales. However, there are limited studies about how the companiesforecast their gross to net spending apart from gross sales. This thesis aims topresent a model constituted from several steps of sales process and aims to contributethe academic literature with that model. It also analyzes the process of performinga sales organization in Turkey. The performance of this organization is affected bymany materials such as goods' costs, margins, foreign currency rates, strategy callsand order breakdown. These materials are studied in the light of the historical datawhich are hypothetical but related with FMCG sector. The impact of foreign exchange(FX) rate on the goods and its fluctuations are discussed alongside the grossto net forecasting for different type of orders. In forecasting, Geometric BrownianMotion and ARIMA models are used. Excess amount of gross to net spending is calculatedby using Monte Carlo simulation, how the organization decides to pass overthe excess amount is explained. Finally, different derivatives are suggested to helpthe organization to hedge its position.
Collections