Show simple item record

dc.contributor.advisorKestel, Ayşe Sevtap
dc.contributor.advisorSezgin Alp, Özge
dc.contributor.authorTekcan, İsmail Berat
dc.date.accessioned2020-12-10T09:05:12Z
dc.date.available2020-12-10T09:05:12Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/223486
dc.description.abstractHızlı tüketim sektöründeki ¸şirketler, gelecek dönem satışlarını tahmin etmelerinin oldukçaönemli bir yapı taşı olduğunun yıllardır farkındadırlar. Bu tahminleri etkili birşekilde uygulayan şirketler, tüm operasyonlarının finansal yapısını kontrol etmekteve gelecek kararların verilmesini kolaylaştırmaktadırlar. Bunun yanında bu şirketler,oluşabilecek herhangi bir duruma karşı hızlıca reaksiyon gösterebilmektedirler. Akademikliteratürde, gelecek dönem satışlarının tahmin edilmesi ile ilgili bir çok makaleyer almaktadır. Fakat, şirketlerin net satış için yaptıkları harcamalar ve onların tahminlerinedair çalışmalara yer verilmemiştir. Bu tezde satış sürecinin çeşitli adımlarınave net satış için yapılan harcamaların tahmin modellerine yer verilerek, akademikliteratüre katkıda bulunulmaya çalışılacaktır. Bu teze konu olan şirketin Türkiye organizasyonlarınayönelik operasyonları incelenmektedir. Organizasyonun performansı,portföyünde yer alan ürünlerin maliyetlerine, marjlarına, sipariş ağırlıklarına, dövizkur değerlerine ve stratejik hamlelere bağlıdır. Bu kriterler, şirketin geçmiş verileridikkate alınarak çalışılmıştır. Döviz kuru oranının etkisi ve dalgalanması ile birliktenet satış için yapılan harcamalar gelecek dönemler için tahmin edilmektedir. Bu tahminlerGeometrik Brownian Hareketi ve ARIMA modeli kullanılarak yapılmaktadır.Bu tahminler doğrultusunda Monte Carlo simülasyonu kullanılarak, şirketin gelecektekidurumuyla ilgili fikir sahibi olunmaktadır. Simülasyonların sonucunda ise olasıbir bütçe aşımı durumunda şirketin, nasıl aksiyon alması gerektiği ve ne gibi finansaltürevler kullanabileceği tartışılmaktadır.
dc.description.abstractFor many years, forecasting the sales has been thought as a significant fundamentalfor the companies that operate in fast moving consumer goods (FMCG) sector. Companiesthat are successful in predicting their sales, also have the strength to managecompany's financials. Also, companies have the chance to react to tough situationsthat they might face. In the academic literature, there exist many studies about forecastingthe future of sales. However, there are limited studies about how the companiesforecast their gross to net spending apart from gross sales. This thesis aims topresent a model constituted from several steps of sales process and aims to contributethe academic literature with that model. It also analyzes the process of performinga sales organization in Turkey. The performance of this organization is affected bymany materials such as goods' costs, margins, foreign currency rates, strategy callsand order breakdown. These materials are studied in the light of the historical datawhich are hypothetical but related with FMCG sector. The impact of foreign exchange(FX) rate on the goods and its fluctuations are discussed alongside the grossto net forecasting for different type of orders. In forecasting, Geometric BrownianMotion and ARIMA models are used. Excess amount of gross to net spending is calculatedby using Monte Carlo simulation, how the organization decides to pass overthe excess amount is explained. Finally, different derivatives are suggested to helpthe organization to hedge its position.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleCorporate strategies for currency risk management
dc.title.alternativeDöviz kuru risk yönetimi için şirket stratejileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-16
dc.contributor.departmentFinansal Matematik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10298245
dc.publisher.instituteUygulamalı Matematik Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid594651
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess