6-12 yaşındaki yüzücülere uygulanan beyin egzersiz antrenmanlarının koordinasyon üzerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Life Kinetik beyin egzersizi programının, 6 – 12 yaşgrubundaki yüzücülerin koordinasyon yetenekleri üzerine etkisinin incelenmesidir.Araştırmamıza, yaşları 6-12 olan, deney grubunda 8, kontrol grubunda da 8 olmaküzere toplam 16 çocuk katılmıştır. Bu çocukların koordinasyon yeteneklerinin üzerindeki,haftada 2 gün ve 30 dakika olmak üzere, toplam 8 seanslık Life Kinetik beyin egzersiziprogramının etkisi incelenmiştir. Araştırma başlamadan önce çocukların yaş, boy veağırlık gibi antropometrik özellikleri ve cinsiyet dağılımı açısından incelenmiş vekoordinasyon parkuru geçiş testi ile koordinasyonları test edilmiştir.İstatistiksel analiz sonuçlarına göre; başlangıçta çocukların yaş, boy, ağırlık vecinsiyet değerleri incelendiğinde iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı farkolmadığı tespit edilmiştir (p>0.05). Koordinasyon yeteneklerinin ölçüldüğü koordinasyonparkuru geçiş testi başlangıç değerlerinde, deney ve kontrol grupları arasında istatistikselolarak anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>0.05). Bu da araştırmaya katılan örnekleminuygun olduğunu göstermektedir. Life Kinetik beyin egzersizi programından sonra, deneygrubunun koordinasyon parkuru geçiş süreleri ön ve son test değerleri arasında deneygrubu lehine istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (p<0.05). Koordinasyonparkuru geçiş süresinde deney grubunda düşüş gözlenirken kontrol grubunda istatistikselolarak anlamlı bir fark gözlenmemiştir.Sonuç olarak Life Kinetik beyin egzersizi programı araştırmaya katılan 6 – 12 yaşgrubu yüzücülerin koordinasyon yeteneklerini istatistiksel olarak anlamlı biçimdegeliştirmiştir The aim of this study is to investigate the effects of Life Kinetik Brain ExerciseProgram on the coordination skills of children who are interested in swimming sport inthe age of 6-12.A total of 16 children, aged 6-12 years, 8 in the experimental group and 8 in thecontrol group, were included in the study. The effects of a total of 8 sessions of LifeKinetic Brain Exercise Program, 2 days a week and 30 minutes per week, wereinvestigated. Before starting the study, children's age, height and weight, such asanthropometric characteristics and gender distribution were examined and coordinationskills was tested by the coordination course pass test.According to statistical analysis, when the age, height, weight and gender valuesof the children were examined, it was found that there was no statistically significantdifference between the two groups (p> 0.05). There was no statistically significantdifference between the experimental and control groups in the coordination course passtest initial values, where coordination capabilities were measured (p> 0.05). This showsthat the sample was appropriate. After the Life Kinetik Brain Exercise Program, therewas a statistically significant difference between the experimental group's coordinationcourse passing time and pre and post test values in favor of the experimental group (p<0.05). While there was a decrease in the experimental group during the passing periodof the coordination course, no statistically significant difference was observed in thecontrol group.As a result, the Life Kinetic Brain Exercise Program has significantly improvedthe coordination skills of 6-12 age group children who are interested in swimming sport.
Collections