Show simple item record

dc.contributor.advisorBeyleroğlu, Malik
dc.contributor.authorTaşci, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-10T08:53:23Z
dc.date.available2020-12-10T08:53:23Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/222368
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Life Kinetik beyin egzersizi programının, 6 – 12 yaşgrubundaki yüzücülerin koordinasyon yetenekleri üzerine etkisinin incelenmesidir.Araştırmamıza, yaşları 6-12 olan, deney grubunda 8, kontrol grubunda da 8 olmaküzere toplam 16 çocuk katılmıştır. Bu çocukların koordinasyon yeteneklerinin üzerindeki,haftada 2 gün ve 30 dakika olmak üzere, toplam 8 seanslık Life Kinetik beyin egzersiziprogramının etkisi incelenmiştir. Araştırma başlamadan önce çocukların yaş, boy veağırlık gibi antropometrik özellikleri ve cinsiyet dağılımı açısından incelenmiş vekoordinasyon parkuru geçiş testi ile koordinasyonları test edilmiştir.İstatistiksel analiz sonuçlarına göre; başlangıçta çocukların yaş, boy, ağırlık vecinsiyet değerleri incelendiğinde iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı farkolmadığı tespit edilmiştir (p>0.05). Koordinasyon yeteneklerinin ölçüldüğü koordinasyonparkuru geçiş testi başlangıç değerlerinde, deney ve kontrol grupları arasında istatistikselolarak anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>0.05). Bu da araştırmaya katılan örnekleminuygun olduğunu göstermektedir. Life Kinetik beyin egzersizi programından sonra, deneygrubunun koordinasyon parkuru geçiş süreleri ön ve son test değerleri arasında deneygrubu lehine istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (p<0.05). Koordinasyonparkuru geçiş süresinde deney grubunda düşüş gözlenirken kontrol grubunda istatistikselolarak anlamlı bir fark gözlenmemiştir.Sonuç olarak Life Kinetik beyin egzersizi programı araştırmaya katılan 6 – 12 yaşgrubu yüzücülerin koordinasyon yeteneklerini istatistiksel olarak anlamlı biçimdegeliştirmiştir
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effects of Life Kinetik Brain ExerciseProgram on the coordination skills of children who are interested in swimming sport inthe age of 6-12.A total of 16 children, aged 6-12 years, 8 in the experimental group and 8 in thecontrol group, were included in the study. The effects of a total of 8 sessions of LifeKinetic Brain Exercise Program, 2 days a week and 30 minutes per week, wereinvestigated. Before starting the study, children's age, height and weight, such asanthropometric characteristics and gender distribution were examined and coordinationskills was tested by the coordination course pass test.According to statistical analysis, when the age, height, weight and gender valuesof the children were examined, it was found that there was no statistically significantdifference between the two groups (p> 0.05). There was no statistically significantdifference between the experimental and control groups in the coordination course passtest initial values, where coordination capabilities were measured (p> 0.05). This showsthat the sample was appropriate. After the Life Kinetik Brain Exercise Program, therewas a statistically significant difference between the experimental group's coordinationcourse passing time and pre and post test values in favor of the experimental group (p<0.05). While there was a decrease in the experimental group during the passing periodof the coordination course, no statistically significant difference was observed in thecontrol group.As a result, the Life Kinetic Brain Exercise Program has significantly improvedthe coordination skills of 6-12 age group children who are interested in swimming sport.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.title6-12 yaşındaki yüzücülere uygulanan beyin egzersiz antrenmanlarının koordinasyon üzerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of brain exercise training applied on swimmers in 6-12 age on coordination
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-21
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid10256314
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid579870
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineRekreasyon Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess