The effects of semantic mapping technique on vocabulary learning in EFL
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
88 ÖZET İngilizce Öoretimi Sürecinde Anlamsal Sözcük Ağlan Tekniğinin Sözcük öğrenimine Etkisi Çalışmanın ilk bölümünde çalışma konusu ile ilgili problemler saptanmıştır. İkinci bölümde anlamsal sözcük ağlan tekniğiyle ilgili literatür taraması yapılmış, deneysel işlemler ve bu işlemler sonucu elde edilen sonuçlar üçüncü bölümde ele alınmış ve dördüncü bölümde ise bu sonuçlar analiz edilmiştir. Çalışmanın son bölümünde ise sonuçlar ve öneriler yer almaktadır. Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğretimi sürecinde anlamsal sözcük ağlan tekniği geleneksel tekniklerle karşılaştırılarak sözcük öğrenimine etkisini araştırmaktır. Bunun için, Mersin Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü İngilizce Hazırlık Programına kayıtlı birbirine denk iki sınıftaki öğrenci grubu denek olarak seçilerek deneysel bir çalışma desenlenmiştir. Gruplardan biri deney grubu, diğeride kontrol grubu olarak kullanılmıştır. Her grupta 17 öğrenci olmak üzere toplam 34 öğrenci bu çalışmaya katılmıştır. Deney grubunda sözcük öğretimi için anlamsal sözcük ağlan tekniği kullanılırken, kontrol grubunda, geleneksel teknikler kullanılmıştır. Bu çalışmada şu araştırma problemleri sınanmıştır. 1) Anlamsal sözcük ağlan tekniği ile öğretimin yapıldığı deney grubu ile geleneksel yaklaşımlarla öğretim yapılan kontrol grubu arasında hem toplam sözcük grupları açısından hem de bu grubun alt kategorileri olan isimler, fiiller, sıfatlar ve zarflar açısından anlamlı bir fark var mıdır? 2) Deney grubu ile kontrol grubu arasında bilinmeyen sözcüklerin anlamlarını bağlamdan çıkarma konusunda hem toplam sözcük grupları açısından hem89 de bu grubun alt kategorileri olan isimler, fiiller, sıfatlar ve zarflar açısından anlamlı bir fark var mıdır? 3) Verilen anahtar sözcükler ile birbirleriyle birinci, ikinci ve üçüncü derecede bağlantılı yeni sözcük üretmeleri açısından deney grubu ile kontrol grubu arasında anlamlı bir fark var mıdır? 4) Verilen anahtar sözcükler ile bu sözcüklerin alt kategorileri arasında birbirleriyle birinci, ikinci ve üçüncü derecede bağlantı oluşturmak açısından deney grubu ile kontrol grubu arasında anlamlı bir fark var mıdır? 5) öğretim sürecinde öğretilen sözcüklerin kısa dönemde kalıcılığı ile uzun dönemde kalıcılığı arasında hem toplam sözcük grupları açısından hem de bu grubun alt kategorileri olan isimler, fiiller, sıfatlar ve zarflar açısından anlamlı bir fark var mıdır? Veri toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilen ölçme araçları kullanılmştır. Söz konusu ölçme araçları, iki ayrı bölümden oluşan çoktan seçmeli bir test ve iki anahtar sözcükten oluşmaktaydı. Testin birinci bölümü öğretilen sözcüklerden, ikinci bölümü ise öğretilmeyen sözcüklerden oluşturulmuştur. ölçme araçları hem deney öncesi hemde deney sonrasında kullanılmşıtır. Ayrıca, öğretilen sözcüklerden oluşan çoktan seçmeli testin birinci bölümü deneysel çalışmanın bitiminden üç hafta sonra her iki gruba tekrar verilmiştir. Anahtar sözcüklerin amacı, deneklerin bu sözcükleri kullanarak bunlarla birinci, ikinci ve üçüncü derecede bağlantılı anlamsal ağlar şeklinde yeni sözcükler üretmeleridir. Her iki gruptan toplanan verilerin çözümleme işlemi SPSS istatistiki veri çözümleme paketiyle yapılmıştır. Başka bir ifadeyle, sonuçların istatistiksel çözümlemeleri t-test ve parametrik analiz kullanılarak yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda, deney grubuyla kontrol grubu arasında anlamlı bir fark ortaya çıkmış, bu farkın deney grubu lehine olumlu olduğu saptanmıştır.
Collections