Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakır, Özler
dc.contributor.authorÖzden, Amil
dc.date.accessioned2020-12-10T08:21:33Z
dc.date.available2020-12-10T08:21:33Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221371
dc.description.abstract88 ÖZET İngilizce Öoretimi Sürecinde Anlamsal Sözcük Ağlan Tekniğinin Sözcük öğrenimine Etkisi Çalışmanın ilk bölümünde çalışma konusu ile ilgili problemler saptanmıştır. İkinci bölümde anlamsal sözcük ağlan tekniğiyle ilgili literatür taraması yapılmış, deneysel işlemler ve bu işlemler sonucu elde edilen sonuçlar üçüncü bölümde ele alınmış ve dördüncü bölümde ise bu sonuçlar analiz edilmiştir. Çalışmanın son bölümünde ise sonuçlar ve öneriler yer almaktadır. Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğretimi sürecinde anlamsal sözcük ağlan tekniği geleneksel tekniklerle karşılaştırılarak sözcük öğrenimine etkisini araştırmaktır. Bunun için, Mersin Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü İngilizce Hazırlık Programına kayıtlı birbirine denk iki sınıftaki öğrenci grubu denek olarak seçilerek deneysel bir çalışma desenlenmiştir. Gruplardan biri deney grubu, diğeride kontrol grubu olarak kullanılmıştır. Her grupta 17 öğrenci olmak üzere toplam 34 öğrenci bu çalışmaya katılmıştır. Deney grubunda sözcük öğretimi için anlamsal sözcük ağlan tekniği kullanılırken, kontrol grubunda, geleneksel teknikler kullanılmıştır. Bu çalışmada şu araştırma problemleri sınanmıştır. 1) Anlamsal sözcük ağlan tekniği ile öğretimin yapıldığı deney grubu ile geleneksel yaklaşımlarla öğretim yapılan kontrol grubu arasında hem toplam sözcük grupları açısından hem de bu grubun alt kategorileri olan isimler, fiiller, sıfatlar ve zarflar açısından anlamlı bir fark var mıdır? 2) Deney grubu ile kontrol grubu arasında bilinmeyen sözcüklerin anlamlarını bağlamdan çıkarma konusunda hem toplam sözcük grupları açısından hem89 de bu grubun alt kategorileri olan isimler, fiiller, sıfatlar ve zarflar açısından anlamlı bir fark var mıdır? 3) Verilen anahtar sözcükler ile birbirleriyle birinci, ikinci ve üçüncü derecede bağlantılı yeni sözcük üretmeleri açısından deney grubu ile kontrol grubu arasında anlamlı bir fark var mıdır? 4) Verilen anahtar sözcükler ile bu sözcüklerin alt kategorileri arasında birbirleriyle birinci, ikinci ve üçüncü derecede bağlantı oluşturmak açısından deney grubu ile kontrol grubu arasında anlamlı bir fark var mıdır? 5) öğretim sürecinde öğretilen sözcüklerin kısa dönemde kalıcılığı ile uzun dönemde kalıcılığı arasında hem toplam sözcük grupları açısından hem de bu grubun alt kategorileri olan isimler, fiiller, sıfatlar ve zarflar açısından anlamlı bir fark var mıdır? Veri toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilen ölçme araçları kullanılmştır. Söz konusu ölçme araçları, iki ayrı bölümden oluşan çoktan seçmeli bir test ve iki anahtar sözcükten oluşmaktaydı. Testin birinci bölümü öğretilen sözcüklerden, ikinci bölümü ise öğretilmeyen sözcüklerden oluşturulmuştur. ölçme araçları hem deney öncesi hemde deney sonrasında kullanılmşıtır. Ayrıca, öğretilen sözcüklerden oluşan çoktan seçmeli testin birinci bölümü deneysel çalışmanın bitiminden üç hafta sonra her iki gruba tekrar verilmiştir. Anahtar sözcüklerin amacı, deneklerin bu sözcükleri kullanarak bunlarla birinci, ikinci ve üçüncü derecede bağlantılı anlamsal ağlar şeklinde yeni sözcükler üretmeleridir. Her iki gruptan toplanan verilerin çözümleme işlemi SPSS istatistiki veri çözümleme paketiyle yapılmıştır. Başka bir ifadeyle, sonuçların istatistiksel çözümlemeleri t-test ve parametrik analiz kullanılarak yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda, deney grubuyla kontrol grubu arasında anlamlı bir fark ortaya çıkmış, bu farkın deney grubu lehine olumlu olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstracten_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe effects of semantic mapping technique on vocabulary learning in EFL
dc.title.alternativeİngilizce öğretimi sürecinde anlamsal sözcük ağları tekniğinin sözcük öğrenimine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmWord usage
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid74195
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid74195
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess