Show simple item record

dc.contributor.advisorBahar, Taner
dc.contributor.authorUzun, Dilek
dc.date.accessioned2020-12-10T08:21:10Z
dc.date.available2020-12-10T08:21:10Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221324
dc.description.abstract118 ÖZET Otel işletmeleri turizmin ve turistik ürünün kendine özgü özellikleri nedeniyle sık sık krizlerle karşılaşmaktadırlar. Krizlerin başarıyla yönetilmesi büyük ölçüde, krizlere önceden hazırlıklı olunmasına bağlı olmaktadır. Bu çalışmada, kriz yönetiminin temel prensipleri çerçevesinde otel işletmelerinin en çok etkilendikleri kriz türleri, bu krizlerin nedenleri ve etkileri belirlenmekte; otel işletmelerinin krizlere hazırlıklı olma durumları değerlendirilmektedir. Çalışma, Türkiye genelindeki beş yıldızlı oteller üzerinde gerçekleştirilmiştir. Otel işletmelerinin yaşadıktan krizlerin genelde dış kaynaklı ve ülkenin içinde bulunduğu ekonomik ve siyasi durumdan kaynaklanan krizler olduğu ortaya çıkmıştır. Yaşanan krizlerin en büyük etkisinin, otel işletmelerinin kârlılığı üzerinde olduğu belirlenmiştir. Araştırmaya katılan otellerin, `Krize Hazırhklılık Ölçeği` nden almış oldukları puanlara göre, ancak yansı kadannın krizlere hazırlıklı olduğu sonucuna vanlmışur. Buna göre, krize hazırlıklı olma durumunun, otellerin stratejik planlama uygulamasına, otelde kriz yönetim biriminin ve planlannın oluşturulmuş olmasına bağlı olarak değişiklik gösterdiği ortaya çıkmıştır. Çalışmanın sonuçlan çerçevesinde, sözü edilen hususlara gereken önemin verilmesinin, otel işletmelerinin kriz yönetimini başanyla gerçekleştirmelerini sağlamada önemli katkılan olacağı söylenebilir.
dc.description.abstract119 AN EVALUATION OF CRISIS PREPAREDNESS OF FIVE-STAR HOTELS SUMMARY Hotel establisments are often confronted with crises due to the characteristics peculiar to tourism and touristic product. Managing crises successfully depends mainly on being prepared in advance for crises. On the basis of the fundamental principles of crisis management, the crisis to which hotels are most vulnerable, their causes and effects are determined and crisis preparedness of hotels is evaluated. This study is conducted on five-star hotels in Turkey. Crises that hotels encounter are generally external and originate from the economic and politic circumstances of the country. The greatest impact df the crises is on the profitability of the hotel establishments. On the basis of the crisis-preparedness scores, it is concluded that only about half of the hotels are prepared for crises. Other results of the study indicate that crisis preparedness is a function of strategic planning, the existence of crisis management team and crisis management plans. Paying attention to the results above-mentioned will contribute to the successful crisis management in hotel establishments.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtel işletmelerinin krize hazırlıklı olma durumlarının değerlendirilmesi 5 yıldızlı otellerde bir uygulama
dc.title.alternativeAn Evaluation of crisis preparedness of five star hotels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCrisis
dc.subject.ytmCrisis management
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmAccomodations for travelers and tourists
dc.subject.ytmStrategic planning
dc.subject.ytmTourism sector
dc.identifier.yokid103852
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid101589
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess