Show simple item record

dc.contributor.advisorArıkdal, Tülay
dc.contributor.authorKoşan, Levent
dc.date.accessioned2020-12-10T08:20:52Z
dc.date.available2020-12-10T08:20:52Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221286
dc.description.abstract121 ÖZET Konaklama işletmelerinde, yönetim ve yöneticinin en önemli sorumluluklarından biri, uzun yada kısa döneme dayalı işletme yararına olması beklenen kararlar vermektir. Önemli olduğu kadar zor olan karar verme işlevinde yöneticiye en büyük yardım, gerekli sayısal verileri sağlayacak olmasından dolayı muhasebe bölümünden gelmektedir. Konaklama işletmelerinde alınacak kararlar birbirinden ve diğer sektörlerden farklı olsa da, karar alma süreçleri işletmeler için aynıdır ve kalitatif ve kantitatif olarak sınıflandırılmaktadır. Kantitatif kısmı oluşturan sayısal veriler yani maliyetler, yönetimin alacağı bir çok stratejik kararlarda kullanıldığı için, konaklama işletmelerinin bu konuya gereken önemi vermesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, konaklama işletmelerinde maliyet verilerinin kullanılması sonucu alınacak kararların, en doğru ve yararlı olacağı tespitinin sağlanmasıdır. Bu teorik bilgiler ışığında yöntemin kullanılabilirliğini ve konaklama işletmelerindeki mevcut durumu görmek için beş yıldızlı iki otel işletmesinde uygulama yapılmıştır, uygulama sonuçlarına dayanılarak konaklama işletmelerinde uygulanabilecek, karar almaya ilişkin bir maliyet sistemi önerisinde bulunulmuştur.
dc.description.abstract122 MANAGEMENT DECISIONS IN HOSPITALITY INDUSTRY: A RESEARCH AND ITS RESULTS SUMMARY One of the major responsibilities of the management and manager in the hospitality industry is to make decisions that benefit the businesses for both long term and short term. The accounting department provides required data to the managers in the decision making process, which is rather difficult task. The decision making process are similar for all businesses including hospitality industry. But final decisions may vary both in hospitality industry and other industries which are classified as qualitative and quantitative. Because quantitative data or costs are widely used by managers in the process of decision making, hospitality organizations should pay attention to quantitative data. The purpose of this study is to determine whether cost data are, helpful and useful for the decision making process. In addition to the conceptual framework provided in this thesis, a field study has been conducted to investigate whether two five stars hotel currently use cost data for decision making. Recommendations are provided for using costing system.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKonaklama işletmelerinde yönetim kararlarının türleri: Konaklama işletmelerinde yapılan bir uygulama ve sonuçları
dc.title.alternativeManagement decisions in hospitality industry: A research and it`s results
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmPricing
dc.subject.ytmDecision making
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmCost
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmAccomodations for travelers and tourists
dc.subject.ytmInvestment decisions
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.identifier.yokid125425
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid122237
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess