Turizm endüstrisinde iş görüşmelerinin aday bakış açısıyla değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TUR ZM ENDÜSTR S NDE Ş GÖRÜŞMELER N N ADAY BAKIŞ AÇISIYLADEĞERLEND R LMESBurak M LÖZETBu çalışmada iş görüşmesi sürecinde adayların yaşadıkları olumlu ve olumsuzdeneyimler ortaya çıkarılarak, bu süreçte yaşananlar aday bakış açısıyla değerlendirilmiştir.Çalışmada aday memnuniyetini ölçebilmek için ilgili literatürdeki bulgulardan faydalanılarakadayların ?görüşmecilerden? ve ?kendilerinden? duydukları memnuniyet boyutları vebunların iş teklifi bekleme ve işin çekiciliğine etkisi incelenmiştir.Yapılan faktör analizleri sonucunda, adayların görüşmecilerden memnuniyetboyutunda; (1) Adaya Gösterilen lgi, (2) Bilgilendirme, (3) Korkutma ve (4) ş GörüşmesininYapısı faktör yapıları bulunmuştur. Adayların kendilerinden duydukları memnuniyetboyutunda ise (1) Görüşme Süreci ve (2) ş Görüşmesine Hazırlanma olarak ikili faktör yapısıtespit edilmiştir.Gerçek iş görüşmesi yaşamış işgörenlerden toplanan verilerin değerlendirilmesisonucunda elde edilen bulguların istatistiksel olarak anlamlı, geçerli ve güvenirliğe sahipolduğu ve de teorik beklentilere cevap verdiği anlaşılmıştır.ş görüşmeleri, iş gören seçimi, aday memnuniyeti, görüşmeciAnahtar Kelimeler:davranışları. APPLICANT REACTIONS TO EMPLOYMENT INTERVIEW IN THE TOURISMINDUSTRYBurak M LABSTRACTThe purpose of this study is to establish an original ?applicant satisfaction scale?evaluating the experiences during the interviewing process through the viewpoint ofapplicants and to test this scale. In order to measure the applicants? satisfaction level, based onthe related literature, two dimensions, satisfaction level from the interviewers and satisfactionlevel of applicants? themselves from their performance and impacts of recruiter behaviors onapplicants? attraction and perceptions for the job are included in the study.After Factor analysis of the data for the satisfaction from the interviewers performancethere are four factor dimensions, namely Interest in Candidate, Informativeness, InterviewStructuring and Intimidation. In the satisfaction level of applicants? themselves from theirperformance scale revealed two dimensions, namely Interview Process and Preparing forInterview.The data collected from the job applicants who experienced real job interviewsindicated that two dimensional scale is statistically meaningful, valid and reliable and theresults support current literature on the topic.Keywords: Employment interview, expectation of job offer, applicant satisfaction, recruiterbehaviour, attractiveness of job.
Collections