Show simple item record

dc.contributor.advisorTepeci, Mustafa
dc.contributor.authorMil, Burak
dc.date.accessioned2020-12-10T08:19:59Z
dc.date.available2020-12-10T08:19:59Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221168
dc.description.abstractTUR ZM ENDÜSTR S NDE Ş GÖRÜŞMELER N N ADAY BAKIŞ AÇISIYLADEĞERLEND R LMESBurak M LÖZETBu çalışmada iş görüşmesi sürecinde adayların yaşadıkları olumlu ve olumsuzdeneyimler ortaya çıkarılarak, bu süreçte yaşananlar aday bakış açısıyla değerlendirilmiştir.Çalışmada aday memnuniyetini ölçebilmek için ilgili literatürdeki bulgulardan faydalanılarakadayların ?görüşmecilerden? ve ?kendilerinden? duydukları memnuniyet boyutları vebunların iş teklifi bekleme ve işin çekiciliğine etkisi incelenmiştir.Yapılan faktör analizleri sonucunda, adayların görüşmecilerden memnuniyetboyutunda; (1) Adaya Gösterilen lgi, (2) Bilgilendirme, (3) Korkutma ve (4) ş GörüşmesininYapısı faktör yapıları bulunmuştur. Adayların kendilerinden duydukları memnuniyetboyutunda ise (1) Görüşme Süreci ve (2) ş Görüşmesine Hazırlanma olarak ikili faktör yapısıtespit edilmiştir.Gerçek iş görüşmesi yaşamış işgörenlerden toplanan verilerin değerlendirilmesisonucunda elde edilen bulguların istatistiksel olarak anlamlı, geçerli ve güvenirliğe sahipolduğu ve de teorik beklentilere cevap verdiği anlaşılmıştır.ş görüşmeleri, iş gören seçimi, aday memnuniyeti, görüşmeciAnahtar Kelimeler:davranışları.
dc.description.abstractAPPLICANT REACTIONS TO EMPLOYMENT INTERVIEW IN THE TOURISMINDUSTRYBurak M LABSTRACTThe purpose of this study is to establish an original ?applicant satisfaction scale?evaluating the experiences during the interviewing process through the viewpoint ofapplicants and to test this scale. In order to measure the applicants? satisfaction level, based onthe related literature, two dimensions, satisfaction level from the interviewers and satisfactionlevel of applicants? themselves from their performance and impacts of recruiter behaviors onapplicants? attraction and perceptions for the job are included in the study.After Factor analysis of the data for the satisfaction from the interviewers performancethere are four factor dimensions, namely Interest in Candidate, Informativeness, InterviewStructuring and Intimidation. In the satisfaction level of applicants? themselves from theirperformance scale revealed two dimensions, namely Interview Process and Preparing forInterview.The data collected from the job applicants who experienced real job interviewsindicated that two dimensional scale is statistically meaningful, valid and reliable and theresults support current literature on the topic.Keywords: Employment interview, expectation of job offer, applicant satisfaction, recruiterbehaviour, attractiveness of job.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTurizm endüstrisinde iş görüşmelerinin aday bakış açısıyla değerlendirilmesi
dc.title.alternativeApplicant reactions to employment interview in the tourism industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid190780
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187575
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess