Özel ve kamu ilköğretim okullarında görev yapan müdürlerin göstermiş oldukları öğretim liderliği davranışlarına ilişkin öğretmenlerin ve müdür yardımcılarının algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmada , müdür yardımcıları ve öğretmenlerin algılarına göre kamuilköğretim okulu müdürleri ile özel ilköğretim okul müdürlerinin, öğretim liderliğidavranıslarını ne derecede yerine getirdiklerini ortaya çıkarmak amaçlanmıstır. Ayrıca buçalısma, bu öğretim liderliği davranıslarını yerine getirmede farklılıklar olup olmadığınıbelirlemeyi amaçlamaktadır.Bu arastırmada tarama modellerinden genel tarama modeli kullanılmıstır.Arastırmanın çalısma evrenini, 2008-2009 eğitim yılında Mersin ili genelinde 510 kamu ve25 özel okulda görev yapan müdür yardımcıları ve öğretmenler olusturmustur. Çalısmaörneklemi, Mersin ili merkezi, Anamur, Mut, Silifke, Tarsus ve Erdemli'de bulunan kamuve özel ilköğretim okullarından seçkisiz sekilde seçilen 407 müdür yardımcısı veöğretmenden olusmaktadır.1. Kamuda çalısan öğretmenler, kamuda çalısan müdür yardımcılarına göremüdürlerin göstermis olduğu öğretim liderliği davranıslarının daha az yerine getirildiğinibelirtmislerdir.2. Kamuda çalısan 11-15 yıl kıdeme sahip öğretmenler, 11-15 yıl kıdemyılında olmayan öğretmenlere göre müdürlerin öğretim liderliği davranıslarını daha azyerine getirdiklerini belirtmislerdir.3. Kamuda çalısan erkek öğretmenler, kadın öğretmenlere göre müdürlerinöğretim liderliği davranıslarını daha fazla yerine getirdiklerini ifade etmislerdir.4. Özel ilköğretim okullarında çalısan öğretmenler müdür yardımcılarınaoranla müdürlerin öğretim liderliği davranıslarını daha fazla gerçeklestirdiklerinidüsünmektedirler.5. Özel okulda çalısan öğretmenler, kamuda çalısan öğretmenlere göremüdürlerin öğretim liderliği davranıslarını daha fazla yerine getirdiklerini ifade etmislerdir.Anahtar Kelimeler: Liderlik, Öğretim Liderliği, Öğretim Liderliği Davranıs Boyutları The aim of this research is to find out the performance degree of theinstructional leadership behaviours of public and private primary school principals and todetermine whether there is a meaningful difference between state and private primaryschool principals? leadership behaviors.This study was designed with a descriptive model. The universe of this studyconsists of the teachers and assistant principals working at 510 public and 25 privateprimary schools in Mersin Province during 2008-2009 Academic Year. The sample of thestudy was randomly consisted of the totally 407 teachers and assistant principals at thestate and private primary schools in the province of Mersin and the districts of Tarsus,Erdemli, Silifke and Anamur.1. Teachers working at State Primary Schools stated that school principals were perfomingthe instructional leadership behaviors less than the assistant pricipals stated.2. Teachers that have 11-15 yeared- professional experience at State Primary Schoolsstated that school principals were perfoming the instructional leadership behaviors lessthan the rest of the teachers stated.3. Male teachers that working at state primary schools stated that school principals wereperfoming the instructional leadership behaviors more than female teachers stated.4. Teachers working at private primary schools explained that school principals wereperfoming the instructional leadership behaviors more while the assistant principals statedschool principals were perfoming the instructional leadership behaviors less relatively.5. Teachers working at private primary schools expressed that school principals wereperfoming the instructional leadership behaviors more while the teachers working at stateprimary schools were perfoming the instructional leadership behaviors less relatively.Key Words: Leadership, Instructional Leadership, Instructional Leadership Behaviours.
Collections