Show simple item record

dc.contributor.advisorİnandı, Yusuf
dc.contributor.authorÇelebi, Seda
dc.date.accessioned2020-12-10T08:18:39Z
dc.date.available2020-12-10T08:18:39Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220997
dc.description.abstractBu arastırmada , müdür yardımcıları ve öğretmenlerin algılarına göre kamuilköğretim okulu müdürleri ile özel ilköğretim okul müdürlerinin, öğretim liderliğidavranıslarını ne derecede yerine getirdiklerini ortaya çıkarmak amaçlanmıstır. Ayrıca buçalısma, bu öğretim liderliği davranıslarını yerine getirmede farklılıklar olup olmadığınıbelirlemeyi amaçlamaktadır.Bu arastırmada tarama modellerinden genel tarama modeli kullanılmıstır.Arastırmanın çalısma evrenini, 2008-2009 eğitim yılında Mersin ili genelinde 510 kamu ve25 özel okulda görev yapan müdür yardımcıları ve öğretmenler olusturmustur. Çalısmaörneklemi, Mersin ili merkezi, Anamur, Mut, Silifke, Tarsus ve Erdemli'de bulunan kamuve özel ilköğretim okullarından seçkisiz sekilde seçilen 407 müdür yardımcısı veöğretmenden olusmaktadır.1. Kamuda çalısan öğretmenler, kamuda çalısan müdür yardımcılarına göremüdürlerin göstermis olduğu öğretim liderliği davranıslarının daha az yerine getirildiğinibelirtmislerdir.2. Kamuda çalısan 11-15 yıl kıdeme sahip öğretmenler, 11-15 yıl kıdemyılında olmayan öğretmenlere göre müdürlerin öğretim liderliği davranıslarını daha azyerine getirdiklerini belirtmislerdir.3. Kamuda çalısan erkek öğretmenler, kadın öğretmenlere göre müdürlerinöğretim liderliği davranıslarını daha fazla yerine getirdiklerini ifade etmislerdir.4. Özel ilköğretim okullarında çalısan öğretmenler müdür yardımcılarınaoranla müdürlerin öğretim liderliği davranıslarını daha fazla gerçeklestirdiklerinidüsünmektedirler.5. Özel okulda çalısan öğretmenler, kamuda çalısan öğretmenlere göremüdürlerin öğretim liderliği davranıslarını daha fazla yerine getirdiklerini ifade etmislerdir.Anahtar Kelimeler: Liderlik, Öğretim Liderliği, Öğretim Liderliği Davranıs Boyutları
dc.description.abstractThe aim of this research is to find out the performance degree of theinstructional leadership behaviours of public and private primary school principals and todetermine whether there is a meaningful difference between state and private primaryschool principals? leadership behaviors.This study was designed with a descriptive model. The universe of this studyconsists of the teachers and assistant principals working at 510 public and 25 privateprimary schools in Mersin Province during 2008-2009 Academic Year. The sample of thestudy was randomly consisted of the totally 407 teachers and assistant principals at thestate and private primary schools in the province of Mersin and the districts of Tarsus,Erdemli, Silifke and Anamur.1. Teachers working at State Primary Schools stated that school principals were perfomingthe instructional leadership behaviors less than the assistant pricipals stated.2. Teachers that have 11-15 yeared- professional experience at State Primary Schoolsstated that school principals were perfoming the instructional leadership behaviors lessthan the rest of the teachers stated.3. Male teachers that working at state primary schools stated that school principals wereperfoming the instructional leadership behaviors more than female teachers stated.4. Teachers working at private primary schools explained that school principals wereperfoming the instructional leadership behaviors more while the assistant principals statedschool principals were perfoming the instructional leadership behaviors less relatively.5. Teachers working at private primary schools expressed that school principals wereperfoming the instructional leadership behaviors more while the teachers working at stateprimary schools were perfoming the instructional leadership behaviors less relatively.Key Words: Leadership, Instructional Leadership, Instructional Leadership Behaviours.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel ve kamu ilköğretim okullarında görev yapan müdürlerin göstermiş oldukları öğretim liderliği davranışlarına ilişkin öğretmenlerin ve müdür yardımcılarının algıları
dc.title.alternativeTeachers? and assistant principals? perception of principals? instructional leadership behaviours working at private and state primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid353721
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253350
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Denetimi ve Planlaması Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess