Göç alan okullarda ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin rehber öğretmen ve sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre öğrenme güçlüklerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Mersin ili Akdeniz ve Toroslar ilçelerinde yoğun olarak göç alan mahallelerde öğrenim görmekte olan ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin rehber öğretmen ve sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre öğrenme güçlüklerinin neler olduğunu tespit etmeyi amaçlamaktadır. Buna bağlı olarak çalışmaya katılan sınıf öğretmenleri ve rehber öğretmenlerin cinsiyetlerine, yaşlarına, görev durumlarına, mesleki kıdemlerine, eğitim durumlarına ve daha önce göç alan okulda çalışma durumlarına göre hangi maddelerde anlamlı farklılık ortaya çıktığı belirlenmeye çalışılmıştır.Çalışmada veriler, yoğun olarak göç alan mahallelerde yer alan 40 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 300 öğretmene uygulanan Kişisel Bilgi Formu ile ?4. ve 5. Sınıf Öğretmenleri İle Rehber Öğretmenlerin Öğrenme Güçlüklerine İlişkin Görüşlerini Değerlendirmeye Yönelik Anket Formu? sonucu bağımsız t testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Tukey HSD testi yapılarak elde edilmiştir.Elde edilen bulgular ise şöyledir:? Öğretmenlerin cinsiyetlerine göre öğrenme güçlükleri algıları arasında anlamlı farklılık görülmüştür. Bu farklılık kadın öğretmenler lehine anlamlı bulunmuştur.? Öğretmenlerin yaşlarına göre öğrenme güçlükleri algıları arasında anlamlı farklılık görülmüştür. Bu farklılık 20-30 yaş öğretmenler lehine anlamlı bulunmuştur.? Öğretmenlerin görev durumlarına göre öğrenme güçlüğü algıları arasında anlamlı farklılık görülmemiştir.? Öğretmenlerin mesleki kıdemlerine göre öğrenme güçlüğü algıları arasında anlamlı farklılık görülmüştür. Bu farklılık 21 yıl ve üzeri kıdeme sahip öğretmenler lehine anlamlı bulunmuştur.? Öğretmenlerin eğitim durumlarına göre öğrenme güçlüğü algıları arasında anlamlı farklılık görülmüştür. Bu farklılıkların eğitim enstitüsü-yüksek lisans, lisans tamamlama-lisans, eğitim enstitüsü-lisans tamamlama mezunu öğretmenler arasında anlamlı olduğu görülmüştür.? Öğretmenlerin daha önce göç alan okulda çalışma durumlarına göre öğrenme güçlüğü algıları arasında anlamlı farklılık görülmüştür. Bu farklılık daha önce göç alan okulda çalışmamış öğretmenler lehine anlamlı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Göç, göç ve eğitim, göç alan okul, öğrenme güçlüğü This study aims to determine what the learning disabilities of the students that are in 4 th and 5 th classes in primary schools of the migration areas in neighbourhoods Akdeniz and Toroslar of Mersin, in accordance with the views of the teachers. Consequently, we tried to determine which items appear the significant differences according to the participating teachers? sexuality, age, task status, priority to vocational, education and the period of work in the schools of migration.The datas in the study were obtained from 300 teachers working at 40 primary schools in migration neighborhoods in 2008-2009 academic year. Personal Information Form and ?Concerning the Assessment of Learning Disabilities Questionnaire? which were for the 4th and 5th classrooms teachers and guidance counselors, have been analyzed as a result of distanced independent t test, One-Way ANOVA analysis and Tukey HSD test.The findings of this study are below:? Significant differences were observed between the perceptions of learning dsabilities and teachers? gender. This difference was statistically significant in favor of female teachers.? Significant differences were observed between the perceptions of learning disabilities and the teachers? age. This difference was statistically significant in favor of teachers who are 20-30 years old.? There has not been found any statistically significant differences between the perceptions of learning disabilities in accordance with the teachers? task status.? Significant differences were observed between the teachers' professional seniorityand the perception of learning disabilities. This difference was significant in favor of the teachers who has seniority more than 21 years.? Significant differences were observed between the perception of learning disabilities, according to the educational status of teachers. These differences, training institute- graduate degree, bachelor-degree completion, training institute -degree completion are significant between teachers.? Significant differences were observed between the perception of learning disabilities, according to the position of teachers who worked at schools in migration areas before then. This difference was significant in favor of the teachers who did not work at migration area schools before.Key Words: Migration, migration and education, migration area school, learning disability.
Collections