Show simple item record

dc.contributor.advisorÜltanır, Emel
dc.contributor.authorTok, Neslihan
dc.date.accessioned2020-12-10T08:18:30Z
dc.date.available2020-12-10T08:18:30Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220977
dc.description.abstractBu çalışma, Mersin ili Akdeniz ve Toroslar ilçelerinde yoğun olarak göç alan mahallelerde öğrenim görmekte olan ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin rehber öğretmen ve sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre öğrenme güçlüklerinin neler olduğunu tespit etmeyi amaçlamaktadır. Buna bağlı olarak çalışmaya katılan sınıf öğretmenleri ve rehber öğretmenlerin cinsiyetlerine, yaşlarına, görev durumlarına, mesleki kıdemlerine, eğitim durumlarına ve daha önce göç alan okulda çalışma durumlarına göre hangi maddelerde anlamlı farklılık ortaya çıktığı belirlenmeye çalışılmıştır.Çalışmada veriler, yoğun olarak göç alan mahallelerde yer alan 40 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 300 öğretmene uygulanan Kişisel Bilgi Formu ile ?4. ve 5. Sınıf Öğretmenleri İle Rehber Öğretmenlerin Öğrenme Güçlüklerine İlişkin Görüşlerini Değerlendirmeye Yönelik Anket Formu? sonucu bağımsız t testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Tukey HSD testi yapılarak elde edilmiştir.Elde edilen bulgular ise şöyledir:? Öğretmenlerin cinsiyetlerine göre öğrenme güçlükleri algıları arasında anlamlı farklılık görülmüştür. Bu farklılık kadın öğretmenler lehine anlamlı bulunmuştur.? Öğretmenlerin yaşlarına göre öğrenme güçlükleri algıları arasında anlamlı farklılık görülmüştür. Bu farklılık 20-30 yaş öğretmenler lehine anlamlı bulunmuştur.? Öğretmenlerin görev durumlarına göre öğrenme güçlüğü algıları arasında anlamlı farklılık görülmemiştir.? Öğretmenlerin mesleki kıdemlerine göre öğrenme güçlüğü algıları arasında anlamlı farklılık görülmüştür. Bu farklılık 21 yıl ve üzeri kıdeme sahip öğretmenler lehine anlamlı bulunmuştur.? Öğretmenlerin eğitim durumlarına göre öğrenme güçlüğü algıları arasında anlamlı farklılık görülmüştür. Bu farklılıkların eğitim enstitüsü-yüksek lisans, lisans tamamlama-lisans, eğitim enstitüsü-lisans tamamlama mezunu öğretmenler arasında anlamlı olduğu görülmüştür.? Öğretmenlerin daha önce göç alan okulda çalışma durumlarına göre öğrenme güçlüğü algıları arasında anlamlı farklılık görülmüştür. Bu farklılık daha önce göç alan okulda çalışmamış öğretmenler lehine anlamlı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Göç, göç ve eğitim, göç alan okul, öğrenme güçlüğü
dc.description.abstractThis study aims to determine what the learning disabilities of the students that are in 4 th and 5 th classes in primary schools of the migration areas in neighbourhoods Akdeniz and Toroslar of Mersin, in accordance with the views of the teachers. Consequently, we tried to determine which items appear the significant differences according to the participating teachers? sexuality, age, task status, priority to vocational, education and the period of work in the schools of migration.The datas in the study were obtained from 300 teachers working at 40 primary schools in migration neighborhoods in 2008-2009 academic year. Personal Information Form and ?Concerning the Assessment of Learning Disabilities Questionnaire? which were for the 4th and 5th classrooms teachers and guidance counselors, have been analyzed as a result of distanced independent t test, One-Way ANOVA analysis and Tukey HSD test.The findings of this study are below:? Significant differences were observed between the perceptions of learning dsabilities and teachers? gender. This difference was statistically significant in favor of female teachers.? Significant differences were observed between the perceptions of learning disabilities and the teachers? age. This difference was statistically significant in favor of teachers who are 20-30 years old.? There has not been found any statistically significant differences between the perceptions of learning disabilities in accordance with the teachers? task status.? Significant differences were observed between the teachers' professional seniorityand the perception of learning disabilities. This difference was significant in favor of the teachers who has seniority more than 21 years.? Significant differences were observed between the perception of learning disabilities, according to the educational status of teachers. These differences, training institute- graduate degree, bachelor-degree completion, training institute -degree completion are significant between teachers.? Significant differences were observed between the perception of learning disabilities, according to the position of teachers who worked at schools in migration areas before then. This difference was significant in favor of the teachers who did not work at migration area schools before.Key Words: Migration, migration and education, migration area school, learning disability.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGöç alan okullarda ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin rehber öğretmen ve sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre öğrenme güçlüklerinin incelenmesi
dc.title.alternativeStudying the learning disabilities in 4th and 5th grade students in schools with immigrant population based on the opinions of the student advisor and classroom teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMigrations
dc.subject.ytmLearning difficulty
dc.subject.ytmGuidance teacher
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.identifier.yokid366321
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253299
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess