Spor lisesi ve genel lise 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin sosyal yetkinlik beklentisi ve özsaygı düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, spor lisesi ve genel lise 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin Sosyal Yetkinlik Beklentisi ve Özsaygı düzeylerindeki farklılaşmayı incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın verileri, Mersin il merkezinden seçilen Mersin Spor Lisesi ve Pozcu Lisesi'nden seçilen dokuz ve onuncu sınıfta okumakta olan 327 öğrenciden elde edilmiştir. Sosyal Yetkinlik Beklentisi Düzeyine ilişkin verileri elde etmek için Bilgin (1996) tarafından geliştirilen Sosyal Yetkinlik Beklentisi Ölçeği; Özsaygıyı ölçmek için Coopersmith tarafından geliştirilmiş ve Tufan ve Turan (1987) tarafından Türkçeye uyarlanmış olan Coopersmith Özsaygı Envanteri kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizleri için SPSS 11.5 Paket Programı kullanılmıştır. Sosyal Yetkinlik Beklentisi Düzeyinin ve Özsaygının okul türleri, cinsiyet, sınıf düzeyleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığını analiz etmek için t-testi yapılmıştır. Sosyal Yetkinlik Beklentisi Düzeyi ve Özsaygının sosyo-ekonomik durum açısından farklılaşıp farklılaşmadığını analiz etmek için varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. İstatistiklerin manidarlığı için hata düzeyi ?? 0.05 kabul edilmiştirAraştırma sonucunda elde edilen verilerin analizi sonucunda; spor lisesi ve genel lise 9 ve 10. sınıf öğrencilerinin Özsaygı ve Sosyal Yetkinlik Beklentisi düzeylerinin farklılaşmadığı görülmüştür. Özsaygı ve Sosyal Yetkinlik Beklentisi düzeyleri cinsiyet ve sınıf düzeyine göre farklılaşmamaktadır. Özsaygı sosyo-ekonomik duruma göre farklılaşma göstermemektedir ancak Sosyal Yetkinlik Beklentisi düzeyi alt sosyo-ekonomik düzeyde olan öğrenciler ve üst sosyo-ekonomik durumda olan öğrenciler arasında alt sosyo-ekonomik durumda olan öğrenciler lehine anlamlı bir fark göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Yetkinlik Beklentisi, Özsaygı, Spor The present research aimed to examine Social Self-efficiency and Self-Esteem levels of ninth and tenth grade Sports High School and General High School students.The data have been gathered from 327 ninth and tenth grade students who attend Mersin Fine Arts and Sports High School and Pozcu High School in Mersin. In order to collect data about Social Self-Efficiency, Social Self-efficacy Scale developed by Bilgin (1996) was used. The self-esteem levels of the students were gathered by Coopersmith Self-Esteem Inventory developed by Coopersmith and adapted to Turkish by Turan and Tufan (1987).SPSS 11.5 Software has been used for the statistical analysis of the data. t-test was used in order to investigate the school type, gender, and grade level difference of social self-efficacy and self-esteem. Analysis of Variance (ANOVA) was used in order to investigate the difference of social self-efficacy and self-esteem levels of the students according to socio-economic statusAs a result, no gender and grade level difference was observed on the self-esteem and social self-efficacy levels of the ninth and tenth grade high school students. Additionally, no socio-economic status difference was observed on self-esteem scores of students while a significant difference was observed on social self-efficacy levels between lower and higher socio-economic status students.Keywords: Social self-efficacy, self-esteem, sports
Collections