Show simple item record

dc.contributor.advisorGündoğdu, Mehmet
dc.contributor.authorÇakici, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-10T08:18:28Z
dc.date.available2020-12-10T08:18:28Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220972
dc.description.abstractBu araştırma, spor lisesi ve genel lise 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin Sosyal Yetkinlik Beklentisi ve Özsaygı düzeylerindeki farklılaşmayı incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın verileri, Mersin il merkezinden seçilen Mersin Spor Lisesi ve Pozcu Lisesi'nden seçilen dokuz ve onuncu sınıfta okumakta olan 327 öğrenciden elde edilmiştir. Sosyal Yetkinlik Beklentisi Düzeyine ilişkin verileri elde etmek için Bilgin (1996) tarafından geliştirilen Sosyal Yetkinlik Beklentisi Ölçeği; Özsaygıyı ölçmek için Coopersmith tarafından geliştirilmiş ve Tufan ve Turan (1987) tarafından Türkçeye uyarlanmış olan Coopersmith Özsaygı Envanteri kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizleri için SPSS 11.5 Paket Programı kullanılmıştır. Sosyal Yetkinlik Beklentisi Düzeyinin ve Özsaygının okul türleri, cinsiyet, sınıf düzeyleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığını analiz etmek için t-testi yapılmıştır. Sosyal Yetkinlik Beklentisi Düzeyi ve Özsaygının sosyo-ekonomik durum açısından farklılaşıp farklılaşmadığını analiz etmek için varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. İstatistiklerin manidarlığı için hata düzeyi ?? 0.05 kabul edilmiştirAraştırma sonucunda elde edilen verilerin analizi sonucunda; spor lisesi ve genel lise 9 ve 10. sınıf öğrencilerinin Özsaygı ve Sosyal Yetkinlik Beklentisi düzeylerinin farklılaşmadığı görülmüştür. Özsaygı ve Sosyal Yetkinlik Beklentisi düzeyleri cinsiyet ve sınıf düzeyine göre farklılaşmamaktadır. Özsaygı sosyo-ekonomik duruma göre farklılaşma göstermemektedir ancak Sosyal Yetkinlik Beklentisi düzeyi alt sosyo-ekonomik düzeyde olan öğrenciler ve üst sosyo-ekonomik durumda olan öğrenciler arasında alt sosyo-ekonomik durumda olan öğrenciler lehine anlamlı bir fark göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Yetkinlik Beklentisi, Özsaygı, Spor
dc.description.abstractThe present research aimed to examine Social Self-efficiency and Self-Esteem levels of ninth and tenth grade Sports High School and General High School students.The data have been gathered from 327 ninth and tenth grade students who attend Mersin Fine Arts and Sports High School and Pozcu High School in Mersin. In order to collect data about Social Self-Efficiency, Social Self-efficacy Scale developed by Bilgin (1996) was used. The self-esteem levels of the students were gathered by Coopersmith Self-Esteem Inventory developed by Coopersmith and adapted to Turkish by Turan and Tufan (1987).SPSS 11.5 Software has been used for the statistical analysis of the data. t-test was used in order to investigate the school type, gender, and grade level difference of social self-efficacy and self-esteem. Analysis of Variance (ANOVA) was used in order to investigate the difference of social self-efficacy and self-esteem levels of the students according to socio-economic statusAs a result, no gender and grade level difference was observed on the self-esteem and social self-efficacy levels of the ninth and tenth grade high school students. Additionally, no socio-economic status difference was observed on self-esteem scores of students while a significant difference was observed on social self-efficacy levels between lower and higher socio-economic status students.Keywords: Social self-efficacy, self-esteem, sportsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSpor lisesi ve genel lise 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin sosyal yetkinlik beklentisi ve özsaygı düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe analysis of social self-efficacy and self-esteem levels of ninth and tenth grade sports and general high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSelf perception
dc.subject.ytmSelf development
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmSports schools
dc.subject.ytmCompetence
dc.subject.ytmSocial self-efficacy
dc.subject.ytmSports
dc.identifier.yokid367991
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid262259
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess