Toplumsal değişme ve kadın: Feminist teori çerçevesinde televizyon reklamlarının analizi (1980-2008)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma 1980-2000 dönem aralığında Türkiye'de kadınların televizyon reklamlarında konumlandırılışında bir değişmenin olup olmadığını belirlemeye yöneliktir. Türkiye'nin yakın tarihinde meydana gelen dönüşümlerin kadının toplumsal konumunu etkilemiş olduğu düşüncesi bu araştırmanın dayanak noktasıdır. Bu çerçevede, 1980-2008 yılları arasında yayınlanmış televizyon reklamları, kadının toplumsal statüsü, kadına yönelik kalıp yargılar, toplumsal cinsiyet, özel-kamusal alan ikiliği gibi feminist perspektifin temel eleştiri noktaları dahilinde analiz edilmiştir. This study investigates how the women figure is portrayed in Turkish TV advertisements between 1980s and 2008 and questions whether there were any changes in this portrayal during these years. It takes as its standpoint the view that social changes in Turkey?s recent history has affected the place of women in the society. In this context, it analyzes the advertisements from a feminist perspective based on critical concepts like the social status of women, prejudices towards women, gender discrimination and the place of women in the public and private life
Collections