Terence Davies sinemasında otobiyografi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Terence Davies, hem Britanya sinemasında hem de dünya sinemasında özel bir yere sahiptir. Davies sinemasının önemi özellikle yönetmenin geçmişini ve belleğini çalışmalarının temel harcı yaparak otobiyografik öyküler anlatmasından kaynaklanır. Bu çalışma, otobiyografinin Terence Davies sinemasında nasıl bir rol oynadığı üzerinde duracaktır. Bu çalışmanın amacı Davies'in filmlerinde otobiyografi kavramını, zaman, mekân ve ses/müzik kullanımı gibi öğeler çerçevesinde ele alarak bunların sinemasal olarak ifadelerini araştırmak ve incelemektir. Bu doğrultuda öncelikle otobiyografi kavramı ve kavrama ilişkin temel yaklaşımlar tarihsel ve eleştirel açıdan incelenecek, daha sonra da sinema ile otobiyografi arasındaki ilişki özellikle auteur kavramı üzerinden ele alınacaktır. Terence Davies sinemasında otobiyografinin yeri, mekân, zaman ve müzik kullanımı gibi öğeler doğrultusunda değerlendirilecek ve bu öğelerin yönetmenin hem otobiyografik filmlerinde hem de uyarlama filmlerinin anlatı yapıları üzerindeki etkileri örneklerle tartışılacaktır.Anahtar Sözcükler: `Terence Davies`, `Sinema`, `Otobiyografi`, `Auteur`, `Bellek` Terence Davies has a unique place in both British and world cinema. The importance of Davies' films stems from his autobiographical stories which were mainly based on his own past and memories. This study will focus on the role of autobiography in Terence Davies' films. The aim of this study is to explore and analyze the cinematic expressions of the concept of autobiography in Davies' films within the context of various elements like time, space and sound/music. Accordingly, the concept of autobiography and major approaches to this concept will be examined in historical and critical context; and later the relationship between cinema and autobiography will be illustrated mainly through the concept of auteur. The role of autobiography in Terence Davies' films will be evaluated with such elements like space, time and the use of music. Furthermore, the effects of these elements on the narrative structure of the director's both autobiographical films and adaptations will be discussed.Keywords: `Terence Davies`, `Film` `Autobiography`, `Auteur`, `Memory`
Collections