Show simple item record

dc.contributor.advisorDuruel Erkılıç, Senem Ayşe
dc.contributor.authorŞahin Gülez, Nihal
dc.date.accessioned2020-12-10T08:17:14Z
dc.date.available2020-12-10T08:17:14Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220767
dc.description.abstractTerence Davies, hem Britanya sinemasında hem de dünya sinemasında özel bir yere sahiptir. Davies sinemasının önemi özellikle yönetmenin geçmişini ve belleğini çalışmalarının temel harcı yaparak otobiyografik öyküler anlatmasından kaynaklanır. Bu çalışma, otobiyografinin Terence Davies sinemasında nasıl bir rol oynadığı üzerinde duracaktır. Bu çalışmanın amacı Davies'in filmlerinde otobiyografi kavramını, zaman, mekân ve ses/müzik kullanımı gibi öğeler çerçevesinde ele alarak bunların sinemasal olarak ifadelerini araştırmak ve incelemektir. Bu doğrultuda öncelikle otobiyografi kavramı ve kavrama ilişkin temel yaklaşımlar tarihsel ve eleştirel açıdan incelenecek, daha sonra da sinema ile otobiyografi arasındaki ilişki özellikle auteur kavramı üzerinden ele alınacaktır. Terence Davies sinemasında otobiyografinin yeri, mekân, zaman ve müzik kullanımı gibi öğeler doğrultusunda değerlendirilecek ve bu öğelerin yönetmenin hem otobiyografik filmlerinde hem de uyarlama filmlerinin anlatı yapıları üzerindeki etkileri örneklerle tartışılacaktır.Anahtar Sözcükler: `Terence Davies`, `Sinema`, `Otobiyografi`, `Auteur`, `Bellek`
dc.description.abstractTerence Davies has a unique place in both British and world cinema. The importance of Davies' films stems from his autobiographical stories which were mainly based on his own past and memories. This study will focus on the role of autobiography in Terence Davies' films. The aim of this study is to explore and analyze the cinematic expressions of the concept of autobiography in Davies' films within the context of various elements like time, space and sound/music. Accordingly, the concept of autobiography and major approaches to this concept will be examined in historical and critical context; and later the relationship between cinema and autobiography will be illustrated mainly through the concept of auteur. The role of autobiography in Terence Davies' films will be evaluated with such elements like space, time and the use of music. Furthermore, the effects of these elements on the narrative structure of the director's both autobiographical films and adaptations will be discussed.Keywords: `Terence Davies`, `Film` `Autobiography`, `Auteur`, `Memory`en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleTerence Davies sinemasında otobiyografi
dc.title.alternativeAutobiography in Terence Davies' films
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDavies, Terence
dc.subject.ytmAutobiographical memory
dc.subject.ytmTime
dc.subject.ytmSpace
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmAutobiography
dc.identifier.yokid10027243
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363154
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess