Fast food işletmelerinde çalışanların duygusal emek ve öz yeterlilikleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mersin ilinde uluslararası imtiyaz anlaşmalı (Franchising) faaliyet gösteren fastfood (tez yemek) restoran çalışanlarının duygusal emek ve öz yeterliliklerini değerlendirmeye yönelik yapılan bu çalışmada 201 gönüllü katılımcıdan anket yoluyla veri toplanmıştır. Duygusal emek kavramı duygusal çelişki ve duygusal çaba olmak üzere iki boyutta açıklanırken öz yeterlilik boyutları başlama, sürdürme ve yılmama olarak belirlenmiştir. Elde edilen verilere göre çalışanların duygusal emek boyutları duygusal çaba ve duygusal çelişki algılarının orta düzeyde, öz yeterlilik algılarının ise ortalamanın üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Öz yeterlilik ile duygusal emek arasında anlamlı ilişkiler bulunurken öz yeterliliğin duygusal çelişkiyi olumsuz etkilediği ve duygusal çabayı ise olumlu etkilediği tespit edilmiştir. Bu sonuçlar öz yeterliliği yüksek çalışanların daha az duygusal çelişki yaşadığı ve daha fazla duygusal çaba harcadığı şeklinde yorumlanabilir.Anahtar kelimeler: Duygusal Emek, Öz Yeterlilik, FastFood Çalışanları, İmtiyaz Anlaşmalı (franchising) FastFoodRestoranları, Hizmet Sektörü Çalışanları In this study which aims to evaluatethe Emotional Labor and Self Efficiancy of Fast food restaurants ( priviledged contracted) in Mersin the data has been collected fromthe results of questionairres applied to201 volunteers who work in Fast food restaurants.Emotional Labor is explained in two dimentions emotional contradiction and emotional effort while Self Efficiency is stated in commencecontinuation and never give up dimentions. According to the results the emotional effort and emotional contradiction dimensions of employees' Emotional Labour perceptions are on the average level while Self efficiency perception is above average level.There is meaningful relationship between self Efficiancy and Emotional Labor; Self Efficiency has a negative effect on emotional contradiction but a positive effect on emotional effort. These results can be interested as the employees who have high Self Efficiancy have less emotional contradiction but shows more emotional effort.Key words: Emotional Labor, Self Efficiancy, Fast Food Employees, Priviledged Contracted (Franchising) FastFood Restaurants, Service Sector Employees
Collections