Beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme uygulamaları ve yeterlik algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Mersin ve Adana il merkezinde bulunan ilk ve ortaöğretim okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin bazı değişkenlere bağlı olarak ölçme-değerlendirme uygulamalarının ve yeterlik algılarının incelenmesi ve çözüm önerileri getirilmesidir.Araştırmanın örneklemini 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Mersin ve Adana il merkezinde görev yapan, 150'si erkek, 131'i bayan olmak üzere toplam 281 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmanın amacına ilişkin veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan anket formu ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde frekans (f), yüzde dağılımı (%), X2 (Chi-Square) istatistik teknikleri uygulanmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre; Ölçme ve değerlendirme uygulamalarına katılma oranları, ilköğretimde görev yapan öğretmenler ortaöğretimde görev yapanlardan; erkek öğretmenler bayan öğretmenlerden; konuyla ilgili bilimsel bir etkinliğe katılanlar katılmayanlardan; 10 ve üstü hizmet yılına sahip olan öğretmenler 1-10 hizmet yılına sahip olanlardan daha yüksek bulunmuştur. Ölçme ve değerlendirme yeterlik algıları ise; ilköğretimde görev yapan öğretmenlerin ortaöğretimde görev yapanlardan; bilimsel bir etkinliğe katılan öğretmenler katılmayanlardan; 10 ve üstü hizmet yılına sahip olan öğretmenler 1-10 hizmet yılına sahip olanlardan daha yüksek bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Beden eğitimi öğretmenleri, ölçme ve değerlendirme uygulamaları, ölçme ve değerlendirme yeterlik algıları. The aim of study is investigation of physical education teachers? measurement and evulation applications and their competence perception who work at primary and secondary school in provides capital of Mersin and Adana.A total 281 education teacher who worked in the education period of 2007-2008 at the primary and secondary schools in the province capitals of Mersin and Adana and consisted of 150 males and 131 famales constitutes the study sample.The data regerding the target of this study were collected through a questionnaire form that was prepared by the researchers. Frequency (f), percentage distribution (%) and also the ?2 (Chi-square) statistical test was applied.According to the findings obtained from this study the participation rates to the measurement-evaluation applications were found as follows; the teachers working at the primary school were majority in number by comparison the ones at secondary schools, male teachers by female teachers, the ones participated in a scientific activity by the ones, non-participated, and the ones possessed the length-of-service of 10 years and above by the ones possessed only between 1-10 years and above by the ones possessed only between 1-10 years. Feelings of adequacy rates of the measurement-evaluation applications were found as follows; the teachers working at the primary schools were majority in number by comparison the ones at secondary schools, the ones participated in a scientific activity by the ones non-participated, and the ones possessed the lenght-of-service of 10 years and above bye the ones possessed only between 1-10 years.Key Words: Physical education teachers, measurement-evaluations applications, competence Perceptions of Physical Education Teachers
Collections