İlköğretim öğretmenlerinin ilköğretim okullarında yaşadıkları yıldırma durumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, okulda maruz kaldıkları yıldırma durumları incelenmiştir.Araştırmanın örneklemi, Adana ili merkez ilçelerindeki 21 ilköğretim okulunda görev yapan 381 öğretmenden oluşmuştur. İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin maruz kaldıkları yıldırma durumlarıyla ilgili veriler, beşli likert sistemiyle hazırlanmış bir anket ile toplanmıştır. Veriler, SPSS veri analiz programında işlenerek ankete katılan öğretmenlerin genel bilgilerinde frekans ve yüzde, grupların görüşleri arasındaki farkların saptanmasında ise t- testi ve varyans analizi yapılmış ve .05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir.Araştırmanın sonucunda, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin maruz kaldıkları yıldırma durumlarında en çok cinsiyet, yaş ve kademe değişkenleri arasında anlamlı fark çıkmıştır. Bu sonuçlardan; erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlere göre; en üst ve en alt yaş grubundaki öğretmenlerin diğer yaş gruplarına göre; I. Kademe öğretmenlerinin II. Kademe öğretmenlerine göre ve sınıf öğretmenlerinin diğer branşlara göre daha fazla yıldırmaya maruz kaldıkları saptanmıştır. This survey analyzes the level of the acts of mobbing suffered by the teachers and managers working for primary school as well as their characteristics and perpetrators.This survey was conducted by interviewing a total of 381 teachers by 21 primary schools in four districts of Adana. Data about acts of mobbing experienced by those primary school teachers was gathered by using a questionare developed by the researcher using five-point Likert scale. Those data was processed in SPSS data analysis program and t-tests and variance analysis were conducted in order to determine frequencies and percentages in identfy details of the teachers interviewed as well as differences in opinions expressed by the group. They were tested at .05 significance level.As a result of the survey, gender, position and age were identified as the variables, where the largest difference was observed between the groups in terms of acts of mobbing suffered by primary school teachers. The results obtained from those variables showed that more male teachers than famele teachers, more youngest or oldest teacher than the other teachers, more I. Stage teachers than II. Stage teachers and more classroom teachers than department teachers were confirmed to be exposed to acts of mobbing.
Collections