Show simple item record

dc.contributor.advisorTunç, Binali
dc.contributor.authorÇomak, Esengül
dc.date.accessioned2020-12-10T07:49:23Z
dc.date.available2020-12-10T07:49:23Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/219020
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, okulda maruz kaldıkları yıldırma durumları incelenmiştir.Araştırmanın örneklemi, Adana ili merkez ilçelerindeki 21 ilköğretim okulunda görev yapan 381 öğretmenden oluşmuştur. İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin maruz kaldıkları yıldırma durumlarıyla ilgili veriler, beşli likert sistemiyle hazırlanmış bir anket ile toplanmıştır. Veriler, SPSS veri analiz programında işlenerek ankete katılan öğretmenlerin genel bilgilerinde frekans ve yüzde, grupların görüşleri arasındaki farkların saptanmasında ise t- testi ve varyans analizi yapılmış ve .05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir.Araştırmanın sonucunda, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin maruz kaldıkları yıldırma durumlarında en çok cinsiyet, yaş ve kademe değişkenleri arasında anlamlı fark çıkmıştır. Bu sonuçlardan; erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlere göre; en üst ve en alt yaş grubundaki öğretmenlerin diğer yaş gruplarına göre; I. Kademe öğretmenlerinin II. Kademe öğretmenlerine göre ve sınıf öğretmenlerinin diğer branşlara göre daha fazla yıldırmaya maruz kaldıkları saptanmıştır.
dc.description.abstractThis survey analyzes the level of the acts of mobbing suffered by the teachers and managers working for primary school as well as their characteristics and perpetrators.This survey was conducted by interviewing a total of 381 teachers by 21 primary schools in four districts of Adana. Data about acts of mobbing experienced by those primary school teachers was gathered by using a questionare developed by the researcher using five-point Likert scale. Those data was processed in SPSS data analysis program and t-tests and variance analysis were conducted in order to determine frequencies and percentages in identfy details of the teachers interviewed as well as differences in opinions expressed by the group. They were tested at .05 significance level.As a result of the survey, gender, position and age were identified as the variables, where the largest difference was observed between the groups in terms of acts of mobbing suffered by primary school teachers. The results obtained from those variables showed that more male teachers than famele teachers, more youngest or oldest teacher than the other teachers, more I. Stage teachers than II. Stage teachers and more classroom teachers than department teachers were confirmed to be exposed to acts of mobbing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğretmenlerinin ilköğretim okullarında yaşadıkları yıldırma durumları
dc.title.alternativeCases of mobing which the primary school teachers are exposed to in their schools.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmMobbing
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPsychological maltreatment
dc.subject.ytmAdana
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid419060
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid290097
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess