Show simple item record

dc.contributor.advisorGizir, Sıddıka
dc.contributor.authorKöksal, Kevser Esin
dc.date.accessioned2020-12-10T07:49:07Z
dc.date.available2020-12-10T07:49:07Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218990
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin (a) iletişimin boyutlarından sağladıkları doyum düzeyleri; (b) her bir iletişim doyumu boyutunun cinsiyet, okul türü (özel veya kamu) ve hizmet süresi ile ilişkisinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Bu araştırmanın örneklemi, Mersin ili merkez ilçelerindeki (Mezitli, Akdeniz, Toroslar, Yenişehir) 22 kamu ilköğretim okulunda görevli 568 öğretmen ve 11 özel ilköğretim okulunda görevli 173 öğretmen olmak üzere toplam 741 öğretmenden oluşmaktadır. İletişim Doyumu Anketi'nin Türkçe'ye uyarlanmasından sonra veriler toplanmış, t-testi ve ANOVA ile analiz edilmiştir.Analiz sonuçları, öğretmenlerin iletişim doyumunun boyutlarından çeşitli düzeylerde doyum sağladıklarını göstermektedir. Bunun yanı sıra, öğretmenlerin kamu ya da özel ilköğretim okulunda görev yapmalarına göre iletişim doyumunun bütün boyutlarından elde edilen puanlar arasında anlamlı farklılıklar gözlemlenirken, öğretmenlerin görev yaptıkları okullardaki hizmet sürelerinin de iletişim doyumunun bütün boyutlarından elde edilen puanlarda anlamlı bir farklılık yaratmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Benzer şekilde, cinsiyet değişkenine göre, kişisel geribildirim boyutu hariç, diğer iletişim doyumu boyutlarından elde edilen puanlar arasında anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir.Anahtar Kelimeler: Örgütsel iletişim, Örgütsel iletişim doyumu, İlköğretim okulu öğretmenleri
dc.description.abstractThis study is conducted (a) to examine the satisfaction levels of primary school teachers with the dimensions of communication; (b) to determine the relationship of each communication satisfaction dimension with gender, tenure and type of the school employed (state or private).The sample of this study consisted of 741 primary school teachers employed in 33 primary schools in the province of Mersin (Mezitli, Akdeniz, Toroslar, Yenişehir). Out of 741 primary teachers, 173 were from 11 private schools and 568 were from 22 state schools. After adapting 'The Communication Satisfaction Questionnaire? into Turkish, the data were gathered from the sample and analyzed with t-test and ANOVA.The results of the analysis indicated that the teachers satisfied with each communication satisfaction dimensions in various levels. In addition, there were significant differences between the scores on each communication satisfaction dimension regarding type of school employed (prive or state) although there were no significant differences among the scores on each communication satisfaction dimension regarding tenure. Similarly, it was observed that there were no significant differences among the scores on each communication satisfaction dimension, except personal feeback, regarding gender.Key Words: Organizational communication, organizational communication satisfaction, Primary school teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin iletişim doyumunun belirlenmesi
dc.title.alternativeAssessment of communication satisfaction of primary school teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCommunication satisfaction
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmOrganizational communication
dc.identifier.yokid436345
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319629
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess