Ortaokul matematik öğretmenlerinin Vustat ve TinkerPlots yazılımlarının veri işleme öğrenme alanında kullanılabilirliği ile ilgili görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul matematik öğretmenlerinin, VUstat ve TinkerPlots yazılımlarının, Ortaokul Matematik Dersi (5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programında yer alan veri işleme öğrenme alanında kullanılabilirliği ile ilgili görüşlerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni benimsenmiştir. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Çalışma grubunda yer alan ortaokul matematik öğretmeni sayısı 14'tür. Araştırmada veri toplama aracı olarak Ön Görüşme Formu, Etkinlik Formları, Yazılım Değerlendirme Formları ve Odak Grup Görüşme Formu kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi ve yorumlanması içerik analizi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları öğretmenlerin matematik öğretiminde teknoloji kullanımına yönelik bazı sıkıntılar yaşadığını, VUstat ve TinkerPlots yazılımlarının belli bazı eksiklikleri bulunsa da istatistik öğretiminde kullanılabileceğini göstermektedir. Araştırma sonuçlarına göre bazı önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: İstatistik öğretimi, istatistik öğretiminde teknoloji, Vustat, Tinkerplots. The aim of this study is to investigate middle school teachers' opinions about using Vustat and Tinkerplots software in the field of data processing learning in middle school mathematics courses. In the study phenology pattern of qualitative research design was adopted. The working group is determined by the maximum variation sampling method of purposive sampling. 14 middle school mathematics teacher participated in the research. In the research, pre-interview form, activity forms, software evaluation forms and focus group interview form were used as data collection tool. Data analysis was done through qualitative methods. Data first were transcribed verbatim and coded according to themes and codes. The results of the research show that teachers have some problems about using technology in teaching mathematics and Vustat and Tinkerplots software could be used in statistics teaching even if they have certain deficiencies. Some suggestions were made according to the results of the research.Keywords: Statistical teaching, Technology in statistical teaching, Vustat, Tinkerplots.
Collections