Show simple item record

dc.contributor.advisorCoşkuntuncel, Orkun
dc.contributor.authorAvci, Esat
dc.date.accessioned2020-12-10T07:47:55Z
dc.date.available2020-12-10T07:47:55Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218850
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul matematik öğretmenlerinin, VUstat ve TinkerPlots yazılımlarının, Ortaokul Matematik Dersi (5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programında yer alan veri işleme öğrenme alanında kullanılabilirliği ile ilgili görüşlerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni benimsenmiştir. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Çalışma grubunda yer alan ortaokul matematik öğretmeni sayısı 14'tür. Araştırmada veri toplama aracı olarak Ön Görüşme Formu, Etkinlik Formları, Yazılım Değerlendirme Formları ve Odak Grup Görüşme Formu kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi ve yorumlanması içerik analizi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları öğretmenlerin matematik öğretiminde teknoloji kullanımına yönelik bazı sıkıntılar yaşadığını, VUstat ve TinkerPlots yazılımlarının belli bazı eksiklikleri bulunsa da istatistik öğretiminde kullanılabileceğini göstermektedir. Araştırma sonuçlarına göre bazı önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: İstatistik öğretimi, istatistik öğretiminde teknoloji, Vustat, Tinkerplots.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate middle school teachers' opinions about using Vustat and Tinkerplots software in the field of data processing learning in middle school mathematics courses. In the study phenology pattern of qualitative research design was adopted. The working group is determined by the maximum variation sampling method of purposive sampling. 14 middle school mathematics teacher participated in the research. In the research, pre-interview form, activity forms, software evaluation forms and focus group interview form were used as data collection tool. Data analysis was done through qualitative methods. Data first were transcribed verbatim and coded according to themes and codes. The results of the research show that teachers have some problems about using technology in teaching mathematics and Vustat and Tinkerplots software could be used in statistics teaching even if they have certain deficiencies. Some suggestions were made according to the results of the research.Keywords: Statistical teaching, Technology in statistical teaching, Vustat, Tinkerplots.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul matematik öğretmenlerinin Vustat ve TinkerPlots yazılımlarının veri işleme öğrenme alanında kullanılabilirliği ile ilgili görüşleri
dc.title.alternativeMiddle school teachers' opinions about using vustat and tinkerplots in the learning area of data processing in middle school mathematics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStatistics instruction
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmSoftware programs
dc.subject.ytmSoftware
dc.subject.ytmData processing
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.identifier.yokid10142560
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454772
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess