Espasa bağlı hareket ve dinamik biçim ilişkilerinde bir yöntem önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET geleneksel tvıval-üzerine yağlıboyada hareket olgnaturu veren öge açık formdur. Açık forma b` dinamizmi katan `resimsel el emanda ışık dolayısıyla gölgedir. Etrüsk vazosu, barok resim, r omant i zm, empresyonizm, fü turizm, ray onizm, kübizm, ekspresyonizm, orfizm de birada ışık re gölgenin yanısıra çizginin katılımı, formlar arası çatışmayla beraber kollanıldı. Giderek hareketi zenginleştiren asıl eleman, tezimizinde temelini oluşturan yöntemimizi geliştiren temel sanatsal üslup ise opart ile başlar sinetizm ile gelişerek noktalanır. Opartda ki ilizyona yönelik tavırlar, hareketi Vasarely- ile Tiçnoktaya taşımıştır. Sinetik uygulama ise tezimizin ağırlık noktasını oluşturur, bu komada sanatsal yaratı ile özellikle tek noloji gerekli katılımı saclar. Senkronize elemanlar ses, ışık ve hareketli yüzeyler çevresel sanatın giderek oluşmasına katılımlar sağlıyacaktır. Özellikle Nicolas Schöffer'in önemli endüstüriyel firmalarla birlikte gerçekleştirdiği uyguı amal arı dikkat.çekicidir. B` bakımdan iletişim organlarının, çağın koşullarına Uygroı olarak gelişimiyle insan ve çevre, dinamizm kornişonda sanatsal çabaları madde, teknik, yaratı üçgeninde buluyoruz. SUMMARY Openform is the element that lends movement to oil lintings on traditional canvass. The graphic element that adds rnamism to open form is light, consequently shadows. In Etruscan vases, Baroque paintings, Romantism,. npressionism, Futurism, Rayonism, Cubism, Expressionism, Orfism ines were added to light and shadow to create this impression stween the conflicting forms. îhe main element that gives increasing rich, ness o movement and also. constitutes the basic artistic style of our aesis, as well as further develops our method begins with opart ad ends with kinetics. The attitudes directed towards illusion in part have carried movement with Wasarely to the extreme point. 'The kinetic application on the oxher hand consti- utes the focal point of our thesis,, in this subject artistic crea- ion shall particularly lead to the required contribution of tec- nology. The synchronising elements sound, light and moving sur- aces will provide for the increasing cotri button of Land -Art. he applications wich Ki colas Schöffer realized with major ind- strial firms are noteworthy. Prom this aspect and in line with the progress of ommuni cation organs we find the artistic efforts of man, envir- nment and dynamism in the triangle of material, technique and reation.
Collections