Show simple item record

dc.contributor.advisorAnlağan, Gökhan
dc.contributor.authorKamişoğlu, Hakan
dc.date.accessioned2020-12-10T07:42:45Z
dc.date.available2020-12-10T07:42:45Z
dc.date.submitted1992
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218460
dc.description.abstractÖZET geleneksel tvıval-üzerine yağlıboyada hareket olgnaturu veren öge açık formdur. Açık forma b` dinamizmi katan `resimsel el emanda ışık dolayısıyla gölgedir. Etrüsk vazosu, barok resim, r omant i zm, empresyonizm, fü turizm, ray onizm, kübizm, ekspresyonizm, orfizm de birada ışık re gölgenin yanısıra çizginin katılımı, formlar arası çatışmayla beraber kollanıldı. Giderek hareketi zenginleştiren asıl eleman, tezimizinde temelini oluşturan yöntemimizi geliştiren temel sanatsal üslup ise opart ile başlar sinetizm ile gelişerek noktalanır. Opartda ki ilizyona yönelik tavırlar, hareketi Vasarely- ile Tiçnoktaya taşımıştır. Sinetik uygulama ise tezimizin ağırlık noktasını oluşturur, bu komada sanatsal yaratı ile özellikle tek noloji gerekli katılımı saclar. Senkronize elemanlar ses, ışık ve hareketli yüzeyler çevresel sanatın giderek oluşmasına katılımlar sağlıyacaktır. Özellikle Nicolas Schöffer'in önemli endüstüriyel firmalarla birlikte gerçekleştirdiği uyguı amal arı dikkat.çekicidir. B` bakımdan iletişim organlarının, çağın koşullarına Uygroı olarak gelişimiyle insan ve çevre, dinamizm kornişonda sanatsal çabaları madde, teknik, yaratı üçgeninde buluyoruz.
dc.description.abstractSUMMARY Openform is the element that lends movement to oil lintings on traditional canvass. The graphic element that adds rnamism to open form is light, consequently shadows. In Etruscan vases, Baroque paintings, Romantism,. npressionism, Futurism, Rayonism, Cubism, Expressionism, Orfism ines were added to light and shadow to create this impression stween the conflicting forms. îhe main element that gives increasing rich, ness o movement and also. constitutes the basic artistic style of our aesis, as well as further develops our method begins with opart ad ends with kinetics. The attitudes directed towards illusion in part have carried movement with Wasarely to the extreme point. 'The kinetic application on the oxher hand consti- utes the focal point of our thesis,, in this subject artistic crea- ion shall particularly lead to the required contribution of tec- nology. The synchronising elements sound, light and moving sur- aces will provide for the increasing cotri button of Land -Art. he applications wich Ki colas Schöffer realized with major ind- strial firms are noteworthy. Prom this aspect and in line with the progress of ommuni cation organs we find the artistic efforts of man, envir- nment and dynamism in the triangle of material, technique and reation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleEspasa bağlı hareket ve dinamik biçim ilişkilerinde bir yöntem önerisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.subject.ytmSpace
dc.subject.ytmPictures
dc.identifier.yokid26328
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid26328
dc.description.pages44
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess