MSGSÜ devlet konservatuvarı keman yarı zamanlı eğitimi repertuvar araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma, MSGSÜ Devlet Konservatuvar Keman Sanat Dalı Yan Zamanlı eğitimine başlayan öğrencilerin, eğitimleri boyunca geçecekleri aşamaları ve bu sürede kullanılacak keman metotlarının belirlenmesi üzerine hazırlanmış bir repertuvar araştırmasıdır. Öğrencilerin eğitime başlama yaşlan göz önünde bulundurulduğunda, yan zamanlı eğitimin ne derece önemli olduğu ortaya çıkmaktadır. Yan zamanlı keman eğitimi sırasında atılan sağlam temeller, öğrencinin eğitim sürecindeki başarısının garantisi niteliğindedir. Bu nedenle, keman tekniği ile ilgili doğru bakış açılarının sunulduğu materyallerin seçimi, hedeflenen başarının en önemli destekçisidir. İncelenen materyaller, çocuk yaştaki öğrencilerin teknik açıdan gelişimlerini sağlamak, aynı zamanda enstrümanlarına duydukla rı sevgiyi derinleştirmek amacı ile hazırlanmış keman metotlarıdır. Çalışmanın temelini oluşturan bu metotların detaylı olarak incelenmesinin yanı sıra, farklı yapıda eserlerden oluşan bir müfredat programı önerisine de yer verilmiştir. VI SUMMARY The repertory research thesis presented here, aims to establish the stages that the students of the Part Time Educational Program of Mimar Sinan University's State Conservatory Violin Division, should go through during their training and to determine the violin methods that could be used throughout their education. When the beginner student's age is considered, the importance of part time education is realized even more. The strong foundation formed during the part time violin education, assures and solidly establishes the students' success in their further education. Therefore, the choice of repertory material regarding the violin techniques is crucial and is also the most significant supporting factor of their aimed success. The violin methods, chosen and studied during the preparation of the thesis, aim to improve child-students' techniques as well as strengthening their attachment and `love` towards their instruments. Besides an intensive inspection of the violin methods mentioned, the repertory research thesis presented here, aims to suggest a curriculum which also contains a variety of musical work to support the development of students.
Collections