Dual sales channel management with buyback contracts
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde üreticilerin hem bağımsız geleneksel perakendeci kanalları hem de kendi doğrudan internet kanalları aracılığı ile satış yapabildikleri ikili satış kanalı sistemleri üzerinde çalışılmaktadır. Model, kanallar arasındaki hizmet tabanlı rekabeti kavramsallaştırmaktadır. Perakendecilerin hizmet seviyesi ürün bulunabilirliği ile, üreticilerin hizmet seviyesi ise tedarik süresi ile değerlendirilmektedir. Tüketiciler kanallar arasındaki tercihlerini, kanallar tarafından sağlanan hizmet seviyelerini ve perakendeci kanalını kullanmanın neden olduğu göreli rahatsızlık maliyeti gibi birtakım diğer faktörleri de değerlendirerek yapmaktadırlar. Çalışmalarımızda Chen vd. (2008) modelini taban aldık.Üretici ve perakendeci arasında geri alım kontratı uygulayarak modeli genişlettik. Sonuçları ikili kanal sistemleri, yalnız perakendeci ve yalnız doğrudan kanal sistemlerinde toptan satış ve geri alım kontratları altında kıyasladık. We study a dual channel structure in which a manufacturer sells its product through an independent traditional retailer channel as well as a direct online channel (i.e., the Internet). The model conceptualizes service-based competition between the channels by considering consumer channel choice. The service level of the retailer channel is evaluated with its product availability level while the service level of the direct channel is evaluated with its delivery lead time. The consumers choose between channels by considering the channels' service levels and a number of other factors such as the relative convenience of channels. We base our studies on Chen et al. (2008). We extend their study by considering a buyback contract between the manufacturer and the retailer. We compare results under dual channel, direct-channel-only and retail-channel-only structures under wholesale price and buyback contracts.
Collections