Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Murat
dc.contributor.authorGökduman, Sevilay
dc.date.accessioned2020-12-10T07:37:15Z
dc.date.available2020-12-10T07:37:15Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217460
dc.description.abstractBu tezde üreticilerin hem bağımsız geleneksel perakendeci kanalları hem de kendi doğrudan internet kanalları aracılığı ile satış yapabildikleri ikili satış kanalı sistemleri üzerinde çalışılmaktadır. Model, kanallar arasındaki hizmet tabanlı rekabeti kavramsallaştırmaktadır. Perakendecilerin hizmet seviyesi ürün bulunabilirliği ile, üreticilerin hizmet seviyesi ise tedarik süresi ile değerlendirilmektedir. Tüketiciler kanallar arasındaki tercihlerini, kanallar tarafından sağlanan hizmet seviyelerini ve perakendeci kanalını kullanmanın neden olduğu göreli rahatsızlık maliyeti gibi birtakım diğer faktörleri de değerlendirerek yapmaktadırlar. Çalışmalarımızda Chen vd. (2008) modelini taban aldık.Üretici ve perakendeci arasında geri alım kontratı uygulayarak modeli genişlettik. Sonuçları ikili kanal sistemleri, yalnız perakendeci ve yalnız doğrudan kanal sistemlerinde toptan satış ve geri alım kontratları altında kıyasladık.
dc.description.abstractWe study a dual channel structure in which a manufacturer sells its product through an independent traditional retailer channel as well as a direct online channel (i.e., the Internet). The model conceptualizes service-based competition between the channels by considering consumer channel choice. The service level of the retailer channel is evaluated with its product availability level while the service level of the direct channel is evaluated with its delivery lead time. The consumers choose between channels by considering the channels' service levels and a number of other factors such as the relative convenience of channels. We base our studies on Chen et al. (2008). We extend their study by considering a buyback contract between the manufacturer and the retailer. We compare results under dual channel, direct-channel-only and retail-channel-only structures under wholesale price and buyback contracts.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleDual sales channel management with buyback contracts
dc.title.alternativeGeri alım kontratları ile ikili satış kanallarının yönetilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid347110
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid309356
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess