Personalized advertisement assignment system
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, 3 boyutlu sanal ortam gelistirmis bir sirketin reklam gelirlerininmaksimize edilmesi için bütünsel bir yaklasım sunmaktadır. Bu bütünsel yaklasımçerçevesinde kisiye özel reklamcılık için bir is modeli gelistirilmis, is modelimatematiksel programlama ile sunulmus ve kisisel reklam problemi için sezgiselmetodlar önerilmistir. Önerilen sezgisel metodlar gelistirilmis ve bu metodlarınperformansları farklı test kosulları altında karsılastırılmıstır. This thesis presents a comprehensive framework which will be used tomaximize the advertising revenues of a company that develops a 3-D virtual realitysocial platform. The comprehensive framework includes the development of apersonalized advertising business model for the company, representation of the businessmodel with a mathematical program and proposing a set of heuristic solutions for thepersonalized advertising problem. The proposed heuristics are developed and theirperformances are compared with an experimental analysis under various conditions.
Collections